اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

صیانت از بیت‌المال مهم‌ترین وظیفه مشاوران حقوقی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: حفظ حقوق شهروندان و اقشار مختلف مردم از مهم‌ترین وظایف مشاوران حقوقی در دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود.

صیانت از بیت‌المال مهم‌ترین وظیفه مشاوران حقوقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در دومین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان رسیدگی به نیازمندی‌های مردم را یک وظیفه شرعی، اخلاقی و عرفی دانست.

وی اظهار کرد: مسئولان باید به صورت تمام‌وقت در راستای گره‌گشایی از مردم و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها تلاش کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: صیانت از حقوق بیت‌المال و جلوگیری از اسراف، تبذیر و ریخت و پاش‌های اضافی در دستگاه‌های اجرایی که منجر به هدر رفت منابع، اعتبارات و امکانات می‌شود از دیگر وظایفی است که مشاوران حقوقی در دستگاه‌ها باید به آن حساس بوده و عکس‌العمل نشان دهند.

رشید ایجاد معاونت حقوقی در نهاد ریاست جمهوری را یکی از اقدامات مناسب دولت دانست و گفت: تشکیل واحد حقوقی در دستگاه‌های اجرایی استان از نیازهای ضروری در دستگاه‌ها و نهادها بود که امید است بتواند به اهداف و رسالت‌های خطیر خود در راستای ساماندهی درست مباحث مختلف حقوقی جامه عمل بپوشاند.

وی به هماهنگی خوب دستگاه‌های قضایی و نظارتی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر هیچ مانعی در راستای مدیریت امور حقوقی در استان و ساماندهی این مباحث وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی بیشترین تخلفات و پرونده‌های حقوقی در دستگاه‌های اجرایی را رسیدگی به پرونده های ماده 100، ماده پنج، مباحث کارگری و امور مالیاتی دانست و گفت: تغییر کاربری‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مشاوران حقوقی باید به آن توجه جدی داشته باشند چرا که نباید تحت تاثیر جوسازی‌ها و القائات برخی افراد نسبت به تغییر کاربری‌ها به ویژه اراضی کشاورزی و زراعی با توجه به وضعیت خاص اقلیمی استان اقدام کرد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول