اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

آمادگی کامل در مقابل زلزله در خراسان جنوبی ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی گفت: استان بر روی گسل‌های فعال فراوانی قرار گرفته بنابراین ضرورت امدادرسانی در مواقع بحرانی حائز اهمیت است.

آمادگی کامل در مقابل زلزله در خراسان جنوبی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرحیم شهریاری پیش از ظهر امروز در همایش «امدادگران جوان، داوطلبان یاری‌رسان»، ضمن گرامیداشت هفته کاهش بلایای طبیعی اظهار کرد: کشور ایران جزو پنج کشور حادثه‌خیز دنیا است و تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز در گسل فعال قرار گرفته‌اند.

وی افزود: خراسان جنوبی بنا به شرایط طبیعی و جغرافیایی در نقطه کور امدادرسانی قرار دارد و به دلیل دوری از استان‌های معین تا شعاع 500 کیلومتری، در موقعیت حساسی از نظر حادثه‌خیزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به تاریخ حوادث استان، ادامه داد: خراسان جنوبی تقریباً هر 10 تا 15 سال شاهد یک زلزله با قدرت بیش از 6.5 ریشتر است که در این راستا باید آمادگی کامل را در امدادرسانی داشته باشد.

شهریاری با بیان اینکه سیل دومین حادثه‌ای است که خراسان جنوبی را تهدید می‌کند، اظهار کرد: خشکسالی‌های پی در پی در استان سبب شده است تا با اندک بارندگی در معابر، سیل جاری شود.  

وی میانگین بارندگی در خراسان جنوبی را 50 تا 60 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: بحران خشکسالی دیگر حادثه‌ای است که استان را تهدید می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: با وجود تمامی مشکلات، خراسان جنوبی استانی فرهنگی، علمی و هنری با برخورداری از 6 درصد از مساحت کشور و هشتمین استان پهناور است.

شهریاری گفت: در بخش پیشگیری، جمعیت هلال احمر استان با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی اقدام به آموزش کارکنان اداری کرده است.

وی با اشاره به وجود 411 کانون جوانان در خراسان جنوبی اظهار کرد: آرم نقطه امن در زلزله برای نخستین‌بار در کشور توسط جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی طراحی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش آمادگی، تقریباً تمامی زیرساخت‌ها تدارک دیده شده و بیش از 6 هزار مترمربع سوله امدادی در سطح استان در حال ساخت است.

شهریاری گفت: تمامی اقلام امدادی در حد استاندارد در جمعیت هلال احمر استان وجود دارد.

وی با اشاره به ثبت مشخصات 2 هزار امدادگر در سامانه تصریح کرد: خراسان جنوبی در بخش مقابله با حوادث از نخستین استان‌هایی بوده که زمان رسیدن به صحنه حوادث را کاهش داده و به بین پنج تا هفت دقیقه رسانده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به بخش اطلاع‌رسانی تصریح کرد: سامانه 147 پل ارتباطی هلال احمر با مردم بوده که توسط جمعیت خراسان جنوبی طراحی و در 16 استان دیگر نیز نصب شده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: سامانه مدیریت حوادث و سوانح نیز یک بانک اطلاعاتی قوی بوده که توسط جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی طراحی و در کشور به اجرا درآمده است.  

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول