اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیروان

بزرگترین تمرین منطقه‌ای امداد و نجات هلال احمر ایران آغاز شد‌

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) بزرگترین تمرین منطقه‌ای امداد و نجات هلال احمر در شهرستان شیروان آغاز شد.

بزرگترین تمرین منطقه‌ای امداد و نجات هلال احمر ایران آغاز شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان این مانور یک روزه از صبح  امروز با حضور مسئولان مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی در این باره اظهار کرد: این تمرین امدادی برای نخستین بار در کشور به صورت شبیه‌سازی بحران در حوادث و سوانح واقعی به اجرا گذاشته شده است.

حامد سجادی محل اجرای این مانور را سد بارزو شیروان و همچنین شش منطقه روستایی بخش سرحد این شهرستان برشمرد.

وی تصریح کرد: طی این تمرین گروه‌های تخصصی امداد و نجات جمعیت‌های هلال احمر از استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، مازندران، سمنان، قزوین، گلستان مرکزی، خراسان‌شمالی، قم و شرکت دارند.

سجادی گفت: علاوه بر آن دستگاه‌های عضو کارگروه تخصصی امداد و نجات خراسان‌شمالی در برگزاری هر چه بهتر این مانور منطقه‌ای همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی بالا بردن سطح توان عملیاتی نیروهای امدادرسان هلال احمر در حوادث و سوانح احتمالی کشور، ایجاد حالت تحرک، حضور دائم، آمادگی و شبیه‌سازی صحنه‌های واقعی وقوع انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان را از اهداف برگزاری این مانور اعلام کرد.

به گفته وی طی اجرای این مانور برنامه‌های مختلف اعم از جسدیابی، امداد و نجات جاده‌ای، آواربرداری، نشانه‌گذاری، زنده‌یابی، امداد و نجات هوایی، اسکان و تغذیه اضطراری، حمایت‌های روانی و روان‌شناختی، جستجو و نجات در سیلاب، نجات از ارتفاع و فضاهای معلق، اطفاء حریق، به‌کارگیری از سامانه‌های رادیویی و مخابراتی اجرا می‌شود.

به گزارش فارس شماری از مسئولان خراسان‌شمالی هم برای بازدید از مانور حضور دارند.

خراسان‌شمالی از استان‌های حادثه‌خیز کشور به شمار می‌رود که تاکنون سیل و زمین‌لرزه‌های متعدد به خود دیده است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول