اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسات شهردار قم با مسئولان دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت

اختصاص بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های شهری قم

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی شهردار قم با اشاره به جلسات متعدد شهردار قم با مسئولان دفتر مقام معظم رهبری از اختصاص 12.1 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های شهری قم خبر داد.

اختصاص بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های شهری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن صبوری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بودجه‌های جاری و عمرانی شهرداری قم اظهار کرد: در سال جاری بودجه‌های جاری 12 درصد و بودجه‌های عمرانی شهرداری 88 درصد است در حالی که در سال گذشته اعتبارات جاری 33 درصد و اعتبارات عمرانی 67 درصد بوده است.

وی از پیشرفت 52 درصدی پروژه‌های شهرداری در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در سال جاری 593 پروژه در دست اجرا داریم که از این تعداد 417 پروژه فعال است.

معاون برنامه‌ریزی شهردار قم با بیان اینکه به طور میانگین در هر روز اجرای دو پروژه در برنامه کاری شهرداری قرار دارد افزود: هم‌اکنون 369 پروژه در مناطق و 48 پروژه در شهرداری مرکز فعال است.

وی با بیان اینکه مدیریت کنترل برای 28 پروژه در شهر قم استقرار یافته است گفت: یکی از پروژه‌های کلان شهری تقاطع سه سطحه 9 دی است که 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد چنانکه زیرگذر یادگار امام 43 درصد، بلوار پیامبر اعظم 61 درصد و مجموعه پل‌های جمهوری 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

صبوری همچنین از پیشرفت فیزیکی ساختمان جدید شهرداری قم خبر داد و افزود: در مرحله نازک‌کاری و تأسیسات پروژه هستیم که امیدواریم طی شش ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به حوزه تملک اراضی و املاک شهرداری قم ابراز داشت: برای طرح‌های حرم ـ جمکران، بلوار پیامبر اعظم، خیابان شهید روحانی و... ظرف یک سال گذشته 459 هزار و 582 متر مربع زمین در قالب 806 توافقنامه و با اعتباری بالغ بر 129 میلیارد تومان تملک شده است.

معاون برنامه‌ریزی شهردار قم از رشد 38 درصدی رضایتمندی مردمی از خدمات شهرداری خبر داد و عنوان کرد: تهیه و تدوین سند راهبردی شهری و برنامه پنج ساله شهرداری در دست تهیه است تا اقدامات مؤثرتری برای شهروندان انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به جلسات متعدد شهردار قم با مسئولان دفتر مقام معظم رهبری از اختصاص 12.1 میلیارد تومان به پروژه‌های شهری قم خبر داد و افزود: بر این اساس 10 ایستگاه آتش‌نشانی برای قم ایجاد خواهد شد و ورودی‌های شهر قم نیز از محل همین اعتبارات ساماندهی می‌شود.

صبوری همچنین ایجاد پژوهشگاه معماری اسلامی ایرانی، تهیه طرح تفصیلی قم، تهیه نقشه یک پانصدم قم، تهیه اطلس مدیریت شهری قم و پیگیری افزایش درجه شهرداری قم را از جمله اقدامات حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری قم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید از رویکرد خدمات صرف به خدمات اجتماعی روی آورند گفت: در نظر داریم ساختار شهرداری را متناسب با این جایگاه برنامه‌ریزی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی شهردار قم از پیگیری و اجرای باز مهندسی فرآیندهای شهرداری برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته 10 بازار عرضه و مایحتاج عمومی در مناطق مختلف قم تشکیل شده و راه‌اندازی کلانتری شهرداری و نیز سند راهبردی در بخش‌های مختلف شهرداری از دیگر اقدامات شهرداری است.

وی از پیشرفت 62 درصدی پروژه منوریل خبر داد و خاطر نشان کرد: حفاری تونل مترو به طول 700 متر نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول