اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

بهره‌مندی 9 درصد جمعیت کردستان از خدمات کمیته امداد/ حمایت از 51 هزار خانوار نیازمند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از بهره‌مندی 9 درصد از جمعیت استان از خدمات این نهاد مقدس خبر داد و گفت: 7.4 درصد از جمعیت کل استان مستمری‌بگیر دائم کمیته امداد هستند.

بهره‌مندی 9 درصد جمعیت کردستان از خدمات کمیته امداد/ حمایت از 51 هزار خانوار نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در جلسه معارفه قائم‌مقام کمیته امداد کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 111 هزار و 428 نفر در قالب 51 هزار و 410 خانوار نیازمند در این استان زیرپوشش و مستمری‌بگیر کمیته امداد هستند.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد 33 هزار و 403 نفر از زنان سرپرست خانوار و 7 هزار یتیم کردستان از حمایت این نهاد مقدس بهره‌مند بوده و در سرفصل‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اظهار کرد: 65 درصد از مخاطبان این نهاد مقدس روستایی و 35 درصد آنها را مددجویان شهری تشکیل می‌دهند.

موسی‌نژاد تصریح کرد: 65 درصد از کل مددجویان زیرپوشش این نهاد در سطح استان ساکن مناطق محروم با ضریب هفت و هشت هستند و نیاز به ارائه خدمات بیشتر دارند.

وی اضافه کرد: 2 هزار و 100 نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی، 2 هزار و 600 زن سرپرست خانوار زیر 50 سال و 4 هزار و 324 مددجوی روستایی و عشایری در سال گذشته از بیمه‌های اجتماعی در استان بهره‌مند شده‌اند.

به گفته موسی‌نژاد، 48 هزار و 291 نفر از مددجویان استان بیمه خدمات بهداشتی و درمانی شده‌اند.

وی افزود: پرداخت 28 میلیارد و 10 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به 10 هزار و 874 مددجو از دیگر خدمات قابل توجه کمیته امداد کردستان در سطح استان بوده است.

*راه‌اندازی سامانه نیازسنجی مناطق محروم در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه بخش زیادی از خانوارهای زیرپوشش این نهاد در کردستان ساکن روستاها هستند، از راه‌اندازی سامانه نیازسنجی مناطق محروم کمیته امداد در این استان خبر داد.

به گفته موسی‌نژاد، نیازسنجی و برنامه‌ریزی مناسب برای رفع مشکلات و توانمندسازی مددجویان روستایی از مهم‌ترین اهداف این نهاد است.

وی افزود: به منظور شناسایی نیازهای مددجویان و تسریع در رفع مشکلات آنها فرم نیازسنجی این پرونده‌ها تکمیل شده و تمامی این پرونده‌ها در سامانه مناطق محروم ثبت و براساس اولویت مشکلات مددجویان رفع می‌شود.

به گفته وی، تاکنون بیش از 19 هزار و 500 خانوار مددجو در روستاهای محروم استان شناسایی و در سامانه  نیازسنجی مناطق محروم ثبت‌نام شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه اجرای طرح پالایش مددجویان در این استان را یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 50 درصد از خانوارهای مددجویان زیرپوشش در سطح استان پالایش و نیازسنجی شده‌اند.

موسی‌نژاد افزود: کار پالایش 50 درصد از خانوارهای باقیمانده نیز در سال‌جاری با جدیت دنبال می‌شود و در حال حاضر از پیشرفت 85 درصدی برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد با پالایش و نیازسنجی محرومین بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان سند فقر استان را تدوین و بر اساس اطلاعات جدید در راستای رفع مشکلات نیازمندان و محرومین برنامه‌ریزی‌ کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان از مراجعه بیش از 87 هزار و 786 نفر به میز خدمت کمیته امداد در شهرهای تابعه استان خبر داد و گفت: 68 درصد از این مراجعین در همان روز پاسخ گرفته‌اند.

در این جلسه رضا طاهری به عنوان قائم مقام کمیته امداد کردستان معرفی شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول