اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

رشد 30 درصدی اعتبارات کمیته امداد کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از رشد 30 درصدی اعتبارات امسال این نهاد نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد 30 درصدی اعتبارات کمیته امداد کردستان

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کل اعتبارات سال گذشته این نهاد 50 میلیارد تومان بود که این میزان در سال‌جاری به 80 میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته وی، 51 میلیارد و 900 میلیون تومان نیز به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان کردستانی اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه 41 میلیارد و 900 میلیون تومان از این اعتبار از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی تامین می‌شود، تصریح کرد: 10 میلیارد تومان از اعتبار یاد شده نیز از محل کمک‌های دولت و منابع امداد تامین خواهد شد.

به گفته موسی‌نژاد، کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال حاضر از 51 هزار خانوار کردستانی که 33 هزار خانوار آن را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، حمایت می‌کند.

وی توانمندسازی مددجویان را مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان درمانگاه فقر در سطح کشور و استان دانست و افزود: هر ساله تعدادی از مددجویان زیرپوشش این نهاد بعد از توانمندسازی از زیرپوشش خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خاطرنشان کرد: خروج مددجویان بعد از توانمند شدن از زیرپوشش زمینه را برای حمایت این نهاد از دیگر نیازمندان جامعه فراهم می‌کند.

موسی‌نژاد افزود: ایجاد اشتغال، برخورداری از بیمه‌های تامین اجتماعی، فارغ‌التحصیل شدن فرزندان و غیره را از جمله دلایل توانمندسازی و خروج مددجویان از زیرپوشش این نهاد است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برای بیش از 9 هزار و 600 مددجوی زیرپوشش اشتغالزایی و 2 هزار و 400 نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش نیز از خدمات بیمه اجتماعی در این استان برخوردار شده‌اند.

به گفته وی، هدف‌گذاری اشتغال امسال کمیته امداد کردستان بر اساس تعهدات استان بیش از 3 هزار شغل و طبق تعهدات کشوری نیز ایجاد 9 هزار و 670 فرصت شغلی برای مددجویان است.

وی تصریح کرد: استعدادیابی، آموزش، پرداخت تسهیلات، نظارت بر روند اجرای طرح بازاریابی و در نهایت خودکفایی و خوداتکایی مددجویان فرایندی است که کمیته امداد در حوزه اشتغال برای جامعه هدف خود طی می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در این نهاد مقدس آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کارآفرینی به منظور ایجاد شغل‌های پایدار و توام با تخصص فنی برای مددجویان است.

وی افزود: به همین منظور کمیته امداد با انعقاد تفاهمنامه‌هایی مختلف با برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها همچون اداره کل فنی‌وحرفه‌ای و جهاد دانشگاهی به صورت گسترده بحث آموزش مددجویان را قبل از ایجاد هر شغلی در دستور کار قرار داده است.

وی در پایان با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارآفرینی به بیش از 11 هزار مددجوی کردستانی در سال گذشته افزود: هدف‌گذاری امسال این نهاد مقدس در بحث ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به مددجویان 23 هزار نفر است.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول