اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود داشتن رتبه 9 کشوری

خوزستان همچنان در زمینه آموزش و پرورش محروم است

خبرگزاری فارس: مشاور معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: اگرچه خوزستان رتبه 9 کشوری را در زمینه فضای آموزشی داراست اما در زمینه امکانات همچنان جزو استان‌های محروم است.

خوزستان همچنان در زمینه آموزش و پرورش محروم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدمحسن حسینی ارسنجانی ظهر امروز در حاشیه جشن شکوفه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران،‌ اظهار کرد: خوزستان تا دو سال پیش در رتبه 23 کشوری قرار داشت و از آن زمان تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته به رتبه 9 کشوری صعود کرده است.

به گفته وی حداقل 20 درصد بیش از گذشته به این استان توجه شده و وزیر آموزش و پرورش دستور توجه ویژه به این استان را داده است.

وی افزود: این شاخص بدون در نظر گرفتن امکانات آموزشی است و صرفا فضای آموزشی موجب ارتقای این شاخص می‌شود اما در زمینه امکانات خوزستان همچنان جزو استان‌های محروم و بسیار عقب مانده است.

این مقام مسئول رتبه خوزستان را در زمینه امکانات اعلام نکرد و گفت: اینگونه آمارها اعلام نمی‌شود و فقط گزارش موفقیت‌های استان‌ها ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: فضای آموزشی خوزستان از شهر تهران هم بهتر است به طوریکه برای پایه ششم ابتدایی در تهران مجبور به تعبیه اماکنی شدیم اما در خوزستان شرایط طوری است که دانش‌آموزان در کلاس‌ها درس می‌خوانند.

حسینی همچنین تصریح کرد: با وعده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان امسال مدارس کپری نخواهیم داشت.

*آماده برای نظام جدید

رئیس گروه بازرسی پروژه مهر اعزامی به خوزستان با اشاره به اجرای نظام جدید آموزشی از سال تحصیلی جاری گفت: نیروی انسانی، فضای آموزشی و امکانات لازمه اجرای این نظام آموزشی است که نیروی انسانی و فضای آموزشی به طور کامل فراهم شده و امکانات نیز به قدر ضرورت تأمین شده است و آمادگی لازم برای اجرای این طرح وجود دارد.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس ابتدایی در گذشته اولویت نبوده، افزود: امسال سعی شده علاوه بر مدارس متوسطه و راهنمایی،‌ مدارس ابتدایی نیز هوشمندسازی شود.

حسینی ادامه داد:‌ در برخی استان‌ها هوشمندسازی مدارس حدود 60 درصد و در تهران حدود 43 درصد است اما خوزستان رتبه پائینی در این زمینه دارد.

*تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای همه

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: شرایطی فراهم شده که دانش‌آموزان و والدین آنها بتوانند برای آینده و حتی کنکور برنامه‌ریزی کنند و خانواده‌ها بتوانند زمانی را با کودکان خود بگذرانند.

وی تاکید کرد: پیش از اجرای این طرح کار پژوهشی گسترده‌ای انجام گرفته است که نتیجه آن فراهم شدن شرایط بهتر برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.

حسینی در مورد مشکلات شیفت بعدازظهر در اجرای این طرح اظهار کرد: 89 درصد مدارس کشور تک‌نوبته هستند و در اجرای این طرح مشکلی ندارند در خوزستان نیز فقط هفت درصد مدارس دو نوبته هستند.

وی خاطرنشان کرد: هدف وزارت آموزش و پرورش این است که تا یک سال آینده تمام مدارس در نوبت صبح فعالیت کنند تا مشکلی برای مدارس ابتدایی به ویژه کلاس اولی‌ها پیش نیاید.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول