اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

جوانان برای کار دولتی حریص نشوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: جوانان نباید برای یافتن شغل دولتی حریص شوند بلکه موفقیت در گروی کارآفرینی است.

جوانان برای کار دولتی حریص نشوند

موید حسینی صدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه جوانان از آینده شغلی خود اطمینان چندان ندارند به شدت یافتن شغل دولتی و کار در دستگاه‌های اجرایی را دنبال می‌کنند حال آنکه در پیش گرفتن چنین روشی چندان صحیح نیست.

وی با بیان اینکه باید در راستای نهادینه شدن فرهنگ تشکیل تعاونی و کارآفرینی اهتمام شود، گفت: اگر جامعه به این سمت و سو هدایت شده و بسترهای مورد نیاز برای فعالیت اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان فراهم شود حرص و ولع یافتن شغل دولتی بین جویندگان کار فروکش می‌کند.

حسینی‌ صدر گسترش دامنه پوشش تامین اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید در راستای افزایش مشاغل زیر پوشش بیمه اهتمام شود و همچنین امتیازات بیمه‌های تامین اجتماعی افزایش پیدا کند زیرا در این صورت تقاضای اشتغال و نرخ بیکاری پایین می‌آید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در کشاورزی تا اندازه زیادی مستعد سرمایه‌گذاری و فعالیت است، بیان داشت: بخشی از جویندگان کار می‌توانند با سپری کردن دوره تحصیلات تکمیلی در رشته مناسب به کشاورزی در اراضی خود مبادرت کنند ولی به این کار گرایش چندان ندارند، از این رو در صورت وسعت یافتن دامنه مشاغل زیرپوشش بیمه، چنین مشاغلی رونق سابق را پیدا می‌کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس در پاسخ به این سوال که تعدادی از کارشناسان پرداخت تسهیلات بانکی را عامل افزایش تورم می‌دانند، اظهار داشت: پرداخت وام با بهره پایین و بازپرداخت طولانی‌مدت در اشتغالزایی موثر است و منجر به تورم نمی‌شود.

حسینی صدر با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که بیکاری یکی از معضل‌های جدی کشور در شرایط کنونی است، اظهار داشت: برای پشت سر گذاشتن این بحران باید آحاد مردم و مسئولان به طور جدی و مستمر تلاش کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول