اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون:

داشتن مهارت کافی در حل مشکل بیکاری موثر است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون گفت: داشتن مهارت کافی در حل مشکل بیکاری موثر است.

داشتن مهارت کافی در حل مشکل بیکاری موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کوروش پرند عصر امروز در جلسه شورای عالی اداری استان البرز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان حل معضل بیکاری جوانان است که در این راه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: جویندگان کار اگر مهارت کافی را داشته باشند راحت‌تر می‌توانند وارد بازار کار شوند.

این مسئول با بیان اینکه حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت کافی یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که جویندگان کار باید این دوره‌ها را پشت سر بگذارند، افزود: با افزایش توان مهارت می‌توانیم علاوه بر کاهش نرخ بیکاری،‌ چرخ‌های صنعت و تولید را بهتر از گذشته بچرخانیم.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه، نظام جامع مهارت‌های فنی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس از دو سال گذشته نظام جامع مهارت و فناوری طراحی شده است و در اول آبان ماه 90 مصوب هیئت وزیران شد.

پرند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار 66 درصدی بیکاران در مقطع کارشناسی و شش درصدی در مقطع کاردانی گفت: به ازای هر سه لیسانس یک تکنسین داریم در حالی که حداقل برای هر پنج تکنسین یک کارشناس باید داشته باشیم.

وی در ادامه همچنین به برگزاری مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده از 16 تا 18 مهر ماه این مسابقات در مرکز تربیت مربی مستقر در کرج در 28 رشته با حضور 670 شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول