اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار استان بوشهر:

4 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: 4 میلیارد تومان به پیمانکارانی که با اجرای پروژه‎های مختلف برای رفع بحران‎ها به ما کمک کردند، بدهکاریم.

4 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد پردل صبح امروز در نشست با مجموعه مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: همکاری این پیمانکاران در سال‎های گذشته بود که با همه مشکلات و کاستی‎ها توانستیم بحران را مدیریت کنیم و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: به دلیل خشک شدن انهار و چشمه‎ها، آبرسانی به روستاها با مشکل مواجه شده است و دام‎ها به شبکه آب آشامیدنی هجوم آورده‎اند.

پردل ادامه داد: بیش از دو میلیون دام در روستاها که تا پیش از این از آب نهرها و چشمه‎ها استفاده می‏کردند به آب آشامیدنی روی آوردند و این امر مشکلات زیادی را در این مناطق ایجاد کرده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر بیان کرد: سهمیه سرانه‎ای که وزارتخانه در روستاها تعیین کرده است، 150 لیتر است در حالی که میزان مصرفی هم‌اکنون در روستاها بیش از 300 لیتر شده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون 80 حلقه چاه و 13 دهنه چشمه در روستاها داریم که آب بخش‎هایی از استان را تامین می‎کند اما از خطوط اصلی آب استفاده نمی‎کنند و شبکه‎های آب و چاه‎های موجود پاسخگوی نیاز فعلی نیست.

پردل بیان کرد: سالانه بیش از 40 حلقه چاه کف‎سنگی، حفر و تجهیز می‏کنیم که به دلیل خشکسالی زیاد و پیامدهای ناشی از آن جوابگو نیستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خاطر نشان کرد: وظیفه ما مدیریت بحران‏ها است ولی تا زمانی که اعتبار لازم در اختیار نداشته باشیم نمی‏توانیم در این زمینه اقداماتی مؤثر و کارساز انجام دهیم.

وی اظهار داشت: این شرکت به آبرسانی به دورترین روستاها افتخار می‌کند و به دنبال آبرسانی همه روستاها استان با در نظر گرفتن اعتبارات و شرایط منطقه‌ای است.

وی گفت: هم‌اکنون بیش از 98 درصد جمعیت روستایی استان از طریق خط انتقال و توزیع آب آشامیدنی سالم دریافت می‎کنند و در بقیه نقاط دور از دسترس خطوط اصلی و کمتر از 20 خانوار نیز از طریق سیار آبرسانی می‎شود.

وی خاطر نشان کرد: خدمات‎دهی این شرکت در خصوص آب آشامیدنی روستاها علاوه بر ارتقای بهداشت عمومی در این مناطق، نقش مهمی در انگیزه ساکنان روستاها برای ماندگاری در محل زندگی خود داشته است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول