اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس‌‌جمهور خبر داد

معرفی پیمانکاران بیمارستان‌های آسیب‌دیده در زلزله اهر و ورزقان به دادگاه

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس‌‌جمهور گفت: وزیر بهداشت و معاون برنامه‌ریزی موظف شدند پیمانکاران بیمارستان‌های تازه افتتاح شده که در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند به دادگاه معرفی کنند.

معرفی پیمانکاران بیمارستان‌های آسیب‌دیده در زلزله اهر و ورزقان به دادگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا رحیمی بامداد امروز در تشریح نتایج جلسه کارگروه مربوط به مناطق زلزله‌زده که در استانداری آذربایجان‌شرقی تشکیل شده بود، اظهار کرد: در زلزله 6.2 ریشتری اهر و شش ریشتری ورزقان برخی بیمارستان‌های نوساز که طی دو سال گذشته به‌ بهره‌برداری رسیده‌اند، آسیب دیده‌اند.

وی افزود: وزیر بهداشت و معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور موظف شدند در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام داده و پیمانکاران را به دادگاه معرفی کنند، چون این بیمارستان‌ها خانه‌های خشت گلی نیستند که با یک زلزله شش ریشتری آسیب ببیند.

رحیمی ضمن تسلیت به خانواده مصیبت‌دیده و داغدار زلزله‌زدگان استان آذربایجان‌شرقی گفت: مردم آذربایجان‌شرقی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدیریت کشور همیشه نقش اساسی داشته‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین با تاکید بر لزوم مقاوم‌سازی خانه‌‌ها گفت: اگر مقاوم‌‌سازی به خوبی انجام شود با وقوع زلزله‌هایی از این دست شاهد چنین خرابی‌‌هایی نخواهیم بود.

رحیمی افزود: هیئت دولت از اولین لحظه وقوع زلزله در استان، حضور فعالی داشته و ارتباط تنگاتنگی میان مقامات برای کمک به مناطق زلزله‌زده وجود داشته است.

وی گفت: دولت در بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌ها، به مسئولان تاکید کرد کمک‌های خود را به استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام و پشتیبانی لازم را برای نجات زلزله‌زدگان داشته باشند.

پایان مقاوم‌سازی 300 هزار واحد مسکن روستایی در سال‌جاری

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه تا سال 84 ( قبل از دولت‌های آقای احمدی‌نژاد) تنها 81 ‌هزار باب مساکن روستایی در سطح کشور مقاوم‌سازی شده بود، اظهار کرد: از سال 84 تا 91 (در دولت نهم و دهم) کارهای مقاوم‌سازی یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در سطح کشور آغاز شده و تا امروز کار مقاوم‌سازی 360 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

رحیمی افزود: همچنین در سال‌جاری نیز کارهای مقاوم‌سازی 300 هزار واحد دیگر به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین در سال آخر دولت نیز 200 هزار واحد دیگر کارهای مقاوم‌سازی مساکن روستایی به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کمک‌های دولت به زلزله‌زدگان همچنان ادامه خواهد داشت از مردم ایران نیز خواست دولت را در امدادرسانی و اسکان زلزله‌زدگان یاری کنند.

رحیمی به مردم مصیبت‌دیده اطمینان داد طی روزهای آینده به سرعت مشکلات حل شده و نیازهای اسکان و معیشتی آنها برطرف شود.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: وقتی حادثه‌ای این چنینی رخ می‌دهد، مردم متحمل غم، اندوه و آشفتگی به جهت از دست دادن عزیزان خود می‌شوند و در هول و هراس و نگرانی قرار می‌گیرند اما دولت همه این مشکلات را می‌داند و برای حل آن تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول