اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی شوشتر خبر داد

واکسیناسیون رایگان سگ‌های دارای صاحب علیه بیماری‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شوشتر از واکسیناسیون سگ‌های دارای صاحب علیه بیماری‌های مختلف به صورت رایگان خبر داد.

واکسیناسیون رایگان سگ‌های دارای صاحب علیه بیماری‌ها

احمدعلی معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر به مناسبت روز دامپزشک اظهار داشت: سگ‌های ولگرد حتما باید اتلاف شوند ولی سگ‌های دارای قلاده و صاحب را به صورت رایگان واکسینه می‌کنیم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به نحوه واکسیناسیون سگ‌های دارای صاحب افزود: در شرایط کنونی سگ‌های موجود در سطح شهر شناسایی شده‌اند و پس از تزریق واکسن به آن‌ها برایشان شناسنامه و کارت واکسن صادر می‌شود تا مراحل تزریق واکسن در این سگ‌ها مشخص باشد.

معینی با اشاره به اینکه همه ساله 700 تا900 قلاده سگ در شوشتر واکسینه می‌شوند، تاکید کرد: پس از تزریق واکسن نیز داروهای خوراکی برای انگل‌زدایی سگ‌ها به صاحبان داده می‌شود که همه این مراحل رایگان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهداشت عمومی مردم در گرو این اقدامات است، تاکید کرد: اقدام در راستای واکسینه کردن سگ‌های دارای صاحب، هشدار دادن برای اتلاف سگ‌های ولگرد، نظارت بر توزیع لبنیات در سطح شهر شوشتر، نظارت بر قصابی‌ها و سوپر گوشت‌های شهر، نظارت بر کشتارگاه دام، سرکشی به دام‌داری‌ها و دامپروری‌های شهرستان و نظارت جدی بر توزیع فرآورده‌های دامی و طیور از وظایف اصلی دامپزشکی به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: رسیدگی سریع به مشکلات احتمالی و نظارت بر استانداردهای بهداشتی در جامعه از نظر شرح خدمات واصله به اداره دامپزشکی اهم اموری است که باید در دستور کار دامپزشکی شوشتر باشد.

معینی با تاکید بر اینکه بر بهداشت گوشت در شوشتر نظارت بسیار زیادی وجود دارد، افزود: از توزیع حتی چربی‌های غیرمجاز در قصابی‌ها جلوگیری می‌شود و نظارت بر قصابی‌ها و سوپر گوشت‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود و برای ارتقای سطح بهداشت در این محل‌ها کلاس‌های متعدد آموزشی برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول