اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم خبر داد

رونمایی از سامانه اطلاعات الکترونیکی دامی در استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: سامانه ثبت اطلاعات دام و فرآورده‌های دامی برای نخستین بار در کشور در استان قم رونمایی شد.

رونمایی از سامانه اطلاعات الکترونیکی دامی در استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی رفیعی‌محمدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در قم با اشاره به فرا رسیدن 14 مهر ماه روز جهانی دامپزشکی گفت: دامپزشکی استان قم هم‌زمان با روز جهانی دامپزشکی سیستم نظارت الکترونیکی خود را رونمایی می‌کند.

وی افزود: در این سامانه اطلاعات 2 هزار مرکز عرضه فرآورده دامی از جمله مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز بسته‌بندی کشتارگاه‌ها برای نظارت بهداشتی ثبت شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: همچنین موقعیت جغرافیایی تمام واحدهای عرضه محصولات دامی به صورت GIS ثبت شده و در 25 لایه در نقشه جانمایی شهری قابل رؤیت و آنالیز است.

رفیعی‌محمدی تصریح کرد: تمام مراکز عرضه دام دارای کد 13 رقمی بوده و اطلاعات نظارت بهداشتی و امکانات سردخانه‌ای آنها در این سامانه ثبت شده است.

وی یادآور شد: این طرح برای نخستین بار در کشور و در استان قم اجرایی شده که می‌توان در این طرح با توجه به نصب برچسب ویژه و کد 13 رقمی هرگونه تخلف و مشکلی را از ابتدا تا انتهای محصول و فرآورده پیگیری و ردیابی کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اهمیت سامانه ثبت اطلاعات مراکز دامی خاطر نشان کرد: ثبت نتایج آزمایشگاهی دام، ثبت تخلف و تعهد مراکز عرضه، دسترسی آسان به مراکز عرضه دام و... از جمله مزایای این طرح است.

رفیعی‌محمدی افزود: همچنین دقت در نوع عملکرد و پیگیری تخلفات تا حصول نتیجه، کاهش هزینه‌های مصرفی و صرفه جویی در وقت نیز از دیگر موارد مثبت این سامانه در سیستم دامپزشکی استان قم است.

وی عنوان کرد: هدف دیگر اجرای این طرح در سیستم دامپزشکی استان قم تضمین سلامت دام و فرآورده‌های دامی از طریق نظارت‌های بهداشتی بوده تا محصول پس از تولید با اطمینان بالایی در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم اظهار کرد: در سال گذشته سامانه ثبت اطلاعات طیور و فرآورده‌های آن در استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر سامانه پایش مراقبت دامی فعال بوده و سیستم ثبت اطلاعات آبزیان نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول