اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ‌ولی فقیه در دانشگاه مازندران:

صیانت از هویت اسلامی وظیفه تمام دانشجویان است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران گفت: وظیفه تمام دانشجویان حفظ و صیانت از هویت دینی و اسلامی است.

صیانت از هویت اسلامی وظیفه تمام دانشجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حجت‌الاسلام حسین حسینی شامگاه شنبه در جشن دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که محور اصلی جوان و دانشجوی موفق تلاش است، اظهار داشت: از این طریق است که می‌توانیم هویت کشورمان را آباد کنیم و استقلال آن را حفظ کنیم و این مهم مستلزم تلاش همه‌جانبه به‌ ویژه تلاش در درس خواندن است.

وی درباره اهمیت علم از دیدگاه قرآن و اسلام گفت: خداوند انسانی را که تلاش می‌کند بیشتر از انسان متدین دوست دارد، وی این همت است که می‌توان به تهذیب رسید و درس خواندنی که همراه تهذیب باشد خدا محور خواهد بود و به خودسازی می‌رسد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران به سه تهدید عمده «مد و مدگرایی، مباحث جنسی و غریزی و آسیب‌های رفتاری» اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه تمام دانشجویان حفظ و صیانت از هویت دینی و اسلامی است و باید همراه با تعلیم به دنبال تزکیه و تهذیب در محیط علمی باشیم.

وی با اشاره به اینکه تحکیم و تعمیق اندیشه‌های انقلاب و توسعه‌ آن در دانشگاه‌ها از وظایف بسیج دانشجویی است، گفت: وظیفه اصلی دانشجویان در مرحله نخست توجه به علم، دانش و فناوری و علم‌آموزی است.

حسینی نفس حضور دانشجو در دانشگاه را کسب علم خواند و افزود: بدون تردید در جهان امروز کسب علم و دستیابی به علوم برتر یکی از راه‌های موفقیت است، بنابراین ارتقای سطح آموزش به منظور پیشرفت و توسعه کشور یکی از اموری است هم دانشجویان باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران گفت: اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی از تیزبینی، درایت و تلاش دانشمندان جوان در تولید علم نشات گرفته و جهاد علمی رسالتی سنگین برای دانشجویان است.

وی در پایان یادآور شد: حضور دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی به باروری اندیشه، وسعت بصیرت و پختگی شخصیت آنان کمک می‌کند و دانشجویان باید در کنار آموزش مشارکت در فوق‌برنامه‌ها و تحقیقات را محور قرار دهند.

انتهای پیام/‌ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول