اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با یوم الله 13 آبان ماه با حضور ولایتی

سازمان دانشجویان جهان اسلام به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند

خبرگزاری فارس:مسئول سازمان دانشجویان جهان اسلام گفت: این سازمان همزمان با یوم‌الله 13 آبان ماه به شکل رسمی فعالیت خود را با حضور ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل آغاز می‌کند.

سازمان دانشجویان جهان اسلام به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یاسر ظریفی مسئول سازمان دانشجویان جهان اسلام  عصر امروز در حاشیه ورود جمعی از خانواده‌های شهدا و زندانیان بحرینی به مشهد در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشجویان، محرک انقلاب و موتور فعالیت‌های بزرگ در جامعه بشمار می‌روند و از این حیث نقش اساسی در عملی ساختن آرمان‌های انقلاب دارند.

وی افزود: از آسیب‌های مهم در این مسیرحرکت به سمت اداری شدن و فاصله از اهداف اصلی بوده که سازمان دانشجویان جهان اسلام در این راستا راهکار این معضل را در پیوند فعالیت‌ها با بدنه دانشجو تعریف کرده است.

مسئول سازمان دانشجویان جهان اسلام با اشاره به فعالیت‌های سازمان پیش از رسمی شدن آن خاطر‌نشان کرد: فعالیت‌های اخیر سازمان به شکل پیش‌برنامه برای بستر‌سازی و ایجاد تعامل مثبت با مسئولان و بخش‌های مرتبط است.

وی تصریح کرد:در حال حاضر پنج هزار دانشجوی طلبه خارجی در مشهد مشغول به تحصیل هستند که سازمان از میان آنها، دانشجویان منتخب و فعال را وارد کارگروه‌های سازمان دانشجویان جهان اسلام کرده است.

ظریفی در ارتباط با رویکرد فعالیت‌های این سازمان تاکید کرد: در کشور برنامه‌های متعددی در جهت همسویی جوانان و دانشجویان با آرمان‌های نظام اجرا شده که از میان آنها می‌توان به کاروان راهیان نور و مراسم‌های ویژه در گلزار شهدا اشاره کرد اما سازمان دانشجویان جهان اسلام با اعتقادی مبنی بر‌اینکه این شیوه‌ها کارآیی قابل توجهی ندارند، مجری این هدف با راهبردهای نوین و کارآمد است.

وی یادآور شد: سازمان دانشجویان جهان اسلام در قالب کارگروه‌هایی چون انجمن علمی و دوستی،کارگروه سایبری،ارتباطات بین‌الملل،کمک‌های بشر‌دوستانه و غیره سعی در ایجاد همگرایی در کانون معنوی ایران زمین میان دانشجویان جهان اسلام دارد.

مسئول سازمان دانشجویان جهان اسلام از ظرفیت بین‌المللی این سازمان یاد کرد و گفت: این ظرفیت نیاز به فعالیت جدی و گسترده در دامنه فضای مجازی دارد و از همین حیث نگاه جدی بر فعالیت مستمر در فضای مجازی داریم.

ظریفی در خاتمه با اشاره به پیشنهاد کشورهای همسایه مسلمان در راستای فعالیت در آن کشورها خاطرنشان کرد: کشورهایی از قبیل پاکستان و چندین کشور دیگر جهان اسلام خواستار فعالیت سازمان در آن کشورها شدند و آمادگی خود را در راستای ارائه هرگونه تسهیلات اعلام کردند اما این سازمان با تعهد و پایبندی خود به آرمان‌های انقلاب به روابط سازمانی با آنها بسنده کرده است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول