اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

دفاع از حرمت پیامبر خدا (ص) و دین اسلام باید ادامه یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران با بیان اینکه دفاع از حرمت پیامبر خدا (ص) و دین اسلام باید ادامه یابد، گفت: توهین به پیامبر (ص) سبب وحدت هر چه بیشتر مسلمانان جهان شد.

دفاع از حرمت پیامبر خدا (ص) و دین اسلام باید ادامه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی پیش از ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری و پرهیز از گناهان، اظهار کرد: تقوای الهی سبب نزدیکی انسان به خداوند می‌شود و در صورتی که انسان متقی و اهل موازین شرعی باشد، زندگی و دنیای لذت‌بخشی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم (ع) از خداوند خواست که شهری امن داشته باشد، افزود: اگر شهر و مملکتی بندگی خداوند را نکند و به فرامین و توصیه‌های حضرتش توجه نداشته باشد به طور یقین آن شهر و مملکت امن نخواهد بود و امنیت در آن برقرار نیست.

حجازی با بیان اینکه وجود امنیت در یک شهر در گرو بندگی خداوند است، ادامه داد: فردی که اهل ایمان و تقوا باشد به دستورات خداوند در همه زمینه‌ها توجه می‌کند و همین مسئله سبب می‌شود که انسان از کارهای خلاف موازین شرعی دور و امنیت در جامعه برقرار شود.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: هر کسی که دستور دین را اجرا نکند امنیت برای او ایجاد نخواهد شد و جامعه‌ای که در آن دین وجود ندارد، امنیت شغلی، فکری و اجتماعی هم نخواهد داشت.

حجازی امنیت بشری که در سایه آن بشر رشد و تعالی پیدا می‌کند را یکی از بهترین امنیت‌ها دانست و تأکید کرد: انسان‌ها باید در مسیر خداوند حرکت و خود را فدای خداوند و ائمه اطهار (ع) کنند، زیرا نزدیکی به خداوند سبب به دست آوردن آخرت می‌شود.

وی بیان داشت: تمایل به شهرت و شهوت سبب خارج شدن انسان از مسیر خداوند می‌شود و فردی که به دستورات خداوند توجه نداشته باشد به کارهای حرام روی می‌آورد و این مسئله سبب ناامنی در جامعه خواهد شد.

دفاع از حرمت پیامبر خدا (ص) و دین اسلام باید ادامه یابد

امام جمعه گچساران ابراز امیدواری کرد نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه در سایه امنیت و آسایش باقی بماند.

حجازی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به اقدام توهین‌آمیز آمریکایی‌ها به ساحت مقدس رسول خدا (ص) گفت: این توهین سبب وحدت هر چه بیشتر مسلمانان جهان شد و همه مسلمانان عالم بیدار و هوشیار شدند و دشمن را به عقب راندند.

وی با اشاره به اینکه سازنده این فیلم موهن اظهار شرمندگی کرده، افزود: سازنده این فیلم اعلام کرد از اینکه احساس می‌کنم آمریکا در جهان تحقیر و ذلیل شد، بسیار شرمنده‌ام چرا که ساخت این فیلم آمریکا را در جهان منزوی و منفورتر از گذشته کرد.

امام جمعه گچساران با تأکید بر اینکه دفاع از حرمت پیامبر خدا (ص) و دین اسلام باید ادامه پیدا کند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «ما پای سخنان پیامبر خدا (ص) محکم می‌ایستیم و همه مسلمانان جهان وظیفه دارند که از دستورات پیامبر دفاع کنند و هیچ وقت عقب‌نشینی نکنند».

حجازی در ادامه و در خصوص تحریم‌های اخیر دشمنان علیه ایران بیان کرد: اگر کسی بگوید که تحریم‌ها هیچ گونه تأثیری در وضعیت کشور نداشته خلاف واقع است، اما بیش از 80 درصد مشکلات فعلی کشور ربطی به تحریم‌ها علیه ایران ندارد.

حجازی با تبریک هفته نیروی انتظامی و ارج نهادن خدمات ارزشمند این نهاد مهم کشور، گفت: از همه نیروهای خدمتگزار نیروی انتظامی انتظار داریم در برابر متخلفین مقتدر باشند و از حقوق مظلومان دفاع کنند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول