اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس:

اسلامی کردن دانشگاه‌ها پروژه نیست، پروسه است

خبرگزاری فارس: نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اسلامی کردن دانشگاه‌ها پروژه نیست بلکه یک پروسه است و چنانچه کسی آن را محدودیت فرض کند در مسیر اشتباهی گام برداشته و فرهنگ دانشگاه را زیر سئوال برده است.

اسلامی کردن دانشگاه‌ها پروژه نیست، پروسه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی امروز با حضور در جمع کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین ارزش‌های والای اسلام پویا بودن آن است که گردش نخبگان در راستای ارائه خدمات علمی در نقاط مختلف جامعه از بزرگ‌ترین افتخارات این قشر محسوب می‌شود.

وی پذیرفتن مسئولیت را هدیه‌ای الهی برشمرد و عنوان کرد: همه موظفیم به اقتضای تکلیف وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم تا مدیون خون شهدا نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس با تبریک ورود دانشجویان به عرصه علم و دانش گفت: در دین اسلام به اهمیت دین تأکید بسیاری شده چنانچه پیامبر اسلام فرمود: «وجود انسان با علم و علم‌اندوزی ارزش پیدا کرده و به بصیرت و آگاهی می‌رسد.»

زارعی با اشاره به آیه‌ای از قرآن، انسان را خلیفه خدا بر روی زمین دانست و اذعان کرد: همه ما باید در راه خیر و خیرخواهی گام‌های خود را استوارتر کرده و با بخشش و عفو و گذشت به انسان‌ها لطف کنیم تا وظیفه خود را در قبال دین اسلام ادا کرده باشیم.

وی دانشگاه را متشکل از دو عنصر انسانی و غیر انسانی خواند و اظهار داشت: عنصر انسانی دانشگاه شامل اساتید، دانشجویان و کارکنانی است که همچون سکاندارانی هدایت علم‌آموزی و ماهیت دانشگاه را تعیین می‌کنند و مهم‌ترین جایگاه را در این پیکره دانشجو به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دانشجو در بالندگی دانشگاه نقش اساسی را ایفا می‌کند و نشاط سیاسی، تحرک علمی و پژوهش‌های کارآمد دو بال تعالی و ارزشمند جهت پرواز او به قله‌های ناب فرهیختگی می‌شود.

نماینده بویراحمد در مجلس مطالبات به حق دانشجویان در آینده دانشگاه را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: همه موظفیم با توجه به توانمندی‌های بالای قشر دانشجو از ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت و بقای دانشگاه، بیشترین استفاده را کرده و با تعاملات سازنده میان خود و سایر گرو‌ه‌ها هم‌افزایی دقیقی را شاهد باشیم.

زارعی با اشاره به برخوردهای احساسی در حوزه علم و دانش عنوان کرد: برخوردهای احساسی مطالبات حق را به ضد تبدیل کرده و مشکلات زیادی را برای فعالان عرصه علم و آگاهی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: فرهنگ ارزشمند اسلامی در گفتار، رفتار و عمل در بین همه جوانان ما نهادینه شده و در دانشگاه آزاد که در گذشته نه چندان دور فاقد نشاط و پژوهش بود این مسئله به زیبایی خود را نشان داده است و چنانچه فردی احساس کند سایه اسلام در دانشگاه محدودیت‌هایی را در پی دارد فکر عبثی را ملکه ذهن خود کرده است.

وی به اسلامی کردن دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اسلامی کردن دانشگاه‌ها یک پروژه نیست بلکه یک پروسه است که احترام به استاد و دانشجو، توجه به هنجارها، حفظ هویت دینی و توجه به ارزش‌های اسلامی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده خواهد بود.

نماینده منتخب مردم در مجلس به موضوع بازنشستگی در نظام اسلامی پرداخت و عنوان کرد: بازنشستگی در نظام اسلامی از نظر بار معنایی مفهومی را به همراه نداشته چرا که همه ما سرباز انقلابیم و تا آخرین نفس موظف به دفاع و پاسداری از این نظام در حد توان خود هستیم.

زارعی شهادت را بالاترین افتخار بشری خواند و اظهار کرد: مردان واقعی کسانی هستند که از فرصت‌ها بهره لازم را برده و با نوشیدن شربت شهادت دین خود را به ایران اسلامی ادا کنند.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول