اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای مانور

دستگاه‌های خدمات‌رسان در اسلامشهر توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند

خبرگزاری فارس: با اجرای مانور زلزله در اسلامشهر ظهر امروز دستگاه‌های خدمات‌رسان در اسلامشهر توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

دستگاه‌های خدمات‌رسان در اسلامشهر توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، در این مانور که ظهر امروز برگزار شد زلزله فرضی 5.2 ریشتری شهرک واوان شهرستان اسلامشهر را به لرزه درآورد.

در نخستین روز از هفته کاهش بلایای طبیعی و به منظور ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها در مواقع وقوع بحران، مانور زلزله با ایجاد زلزله فرضی از سوی ستاد مدیریت شهرستان اسلامشهر ظهر امروز در منطقه واوان شهرستان اسلامشهر آغاز شد.

در این راستا با شنیدن صدای انفجار و اعلام وقوع زلزله توسط شهروندان به فرماندار شهرستان اسلامشهر، غلامحسین آرام فرماندار اسلامشهر و رئیس ستاد مدیریت بحران این شهرستان وارد عمل شده و با فراخوان مسئولان دستگاه‌ها و ارگان‌های عضو ستاد مدیریت بحران دستورات لازم را برای امدادرسانی و خدمات‌دهی به مصدومان حادثه فرضی صادر کرد.

بنا بر دستور مدیران عضو ستاد، نیروهای امدادی، امنیتی و خدمات‌رسان پس از اطلاع از وقوع زلزله و با شنیدن صداهای مهیب ناشی از تاسیسات شهری به محل وقوع حادثه اعزام و بر اساس سناریوی از پیش طراحی هر سازمان اقدام به نجات مصدومان و خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان کردند.

حضور به موقع نیروهای مردمی برای امدادرسانی به مصدومان و مجروحان حادثه قبل از حضور نیروهای عمل‌کننده، بسیار چشمگیر و نمایان و بیانگر این مطلب بود که اقشار مختلف مردم اولین کسانی هستند که در مواقع بحرانی حضور دارند و آموزش آنها یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیارهای جامعه است.

نیروهای جمیعت هلال احمر، نیروی مقاومت بسیج، پرسنل نیروی انتظامی، خودروهای سازمان آتش‌نشانی، اورژانس، سازمان‌های خدمات‌رسان شهرداری، آبفا، گاز، برق و ... از جمله دستگاه‌هایی بودند که یکی پس از دیگری به منطقه وقوع زلزله وارد شده و اقدامات اولیه را در جهت آواربرداری، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، اطفای حریق و ... انجام دادند.

حضور متحد و یکپارچه مسئولان و پرسنل دستگاه‌های مختلف و خدمات‌رسان و امنیتی در این مانور بسیار چشمگیر و قابل ستایش بود که نیروهای دستگاه‌ها در برابر وقوع بحران از آمادگی لازم برخوردار هستند و امیدواریم که در زمان وقوع بحران اصلی و بدون اطلاع قبلی نیز این آمادگی در مسئولان و مردم وجود داشته باشد.

در این مانور رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، معاونین عمرانی و برنامه‌ریزی استاندار تهران،  مدیران کل ادارات استان تهران، جمعی از فرمانداران شهرستان‌های اطراف اسلامشهر، مسئولان ارگان‌ها و نهادهای شهرستان حضور داشتند و از نزدیک مراحل امدادرسانی، انتقال مصدومان، آواربرداری، اسکان اضطراری و ... را از نزدیک مشاهده و مورد ارزیابی قرار دادند.

محمد قدمی رئیس ستاد مدیریت بحران کشور نیز طی گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات ستاد مدیریت بحران شهرستان اسلامشهر در اجرای این مانور بسیار ستودنی و قابل تقدیر است که با فرصت زمان اندکی این چنین برنامه عظیمی را به اجرا درآوردند.

وی افزود: مردم نخستین گروهی هستند که همواره در صحنه‌های حوادث و در مواقع وقوع بحران حضور می‌یابند و آموزش آنها از اولویت‌های کاری سازمان‌های مدیریت بحران و نهادهای تابعه است که خوشبختانه تاکنون مردم استقبال خوبی از این آموزش‌ها داشته‌اند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول