اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

15 خرداد مبدأ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 15 خرداد مبدأ انقلاب اسلامی ایران است، گفت: نام ورامین با نام 15 خرداد پیوندی همیشگی دارد.

15 خرداد مبدأ انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه جشنواره ادبی 15 خرداد اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه نیم قرن شدن قیام 15 خرداد هستیم، باید فرهنگ‌سازی گسترده‌ای صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در 15 خرداد صف نیروهای مذهبی و ولایتمدار از بقیه جدا شده است، گفت: اگر چه افراد این قیام را حرکتی نافرجام و شورشی بدون حاصل خواندند اما دیدید که نتیجه این قیام باعث شد 15 سال بعد از آن انقلاب اسلامی ایران به وقوع بپیوندد.

وی با بیان اینکه امروز آثار و برکات آن در جای جای دنیا شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: روزگاری در ایران با شرایطی که به وجود آمده بود فضا برای اشاعه فرهنگ اسلام نبود اما امروز به برکت خون شهدا در سراسر جهان شاهد ترویج فرهنگ ناب اسلام هستیم و بیداری اسلامی جهان را فرا گرفته است.

حسینی شهدا را طلایه‌داران انقلاب اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: شهدا انسان‌های خالص‌تری هستند که جان خودشان را تقدیم نظام اسلامی کرده‌ و با رشادت خود انقلابی جهانی آفریده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشادت‌ها، فداکاری‌ها و مجاهدت‌های جوانان غیور ورامین و پیشوا در قیام 15 خرداد بیان داشت: جوانان دلیر این خطه با استعانت از حضرت علی (ع) که نخستین فردی بود که به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام ایمان آورد، در سال 42 در حمایت از امام زمان خود قیام کرده و جان خود را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی ایران فدا کردند.

وی در ادامه 15 خرداد را مبدأ تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواند و تأکید کرد: جوانان دلیر ورامین و پیشوا در سال 42 خون خود را تقدیم اسلام کردند و به پشتوانه و برکت خون شهدا در سال 57 شاهد شکل‌گیری انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران شدیم انقلابی که امروز الگو و اسوه آزادیخواهان جهان است.

حسینی با اشاره به خیالات پوچ رژیم ستمشاهی پس از ارتحال آیت‌الله بروجردی بیان کرد: رژیم ستمشاهی تصور می‌کرد پس از رحلت آیت‌الله بروجردی فرد دیگری وجود ندارد که جلوی آنها بایستد اما نمی‌دانستند که امام خمینی (ره) که به فرموده بزرگان ذخیره الهی بود نهضت انقلاب را آغاز کرد و مردم نیز در این مسیر و در حمایت از آرمان‌های والای امام و انقلاب اسلامی ایران به پا خاستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنر را تجلی زیبایی دانست و تأکید کرد: هنر مظهر پایمردی و زیبایی است و هنری که برای خدا باشد، ماندگار شده و سبب کرامت انسان می‌شود و هنری که رنگ خدایی داشته باشد جاودانه و ماندگار می‌شود.

این گزارش حاکی است، سید محمد حسینی روز گذشته به منظور حضور در مراسم اختتامیه جشنواره ادبی 15 خرداد به ورامین سفر کرد. وی در ابتدای سفر خود با حضور در شهرستان پیشوا با مادر شهیدان جنیدی دیدار کرده و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از مقام والای خانواده معظم شهدا تجلیل کرد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول