اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

کودکان سرمایه‌های بی‌بدیل انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: کودکان و نوجوانان امروز سرمایه‌های بی‌بدیل انقلاب اسلامی و نظام ارزشمند هستند که باید توانمند و خلاق پرورش یابند.

کودکان سرمایه‌های بی‌بدیل انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در مراسم جشن کودک در سالن ورزشی شهید آسمانی اردبیل اظهار داشت: ما وظیفه داریم کودکان و نوجوانان خود را با توجه به روحیه لطیف و منعطف آنها شایسته و بسیار مؤمن و متقی به بار بیاوریم تا آنها با گذر از دوران مختلف زندگی بتوانند در آینده فردی دلسوز، مخلص و متعهد برای این کشور و سازندگی آن باشند.

وی خانواده‌ها را به درک حقیقی و ارتباط متقابل از نیازهای فرزندان و ضرورت توجه به خواسته‌های کودکان دعوت کرد و افزود: اگر بتوانیم کودکانمان را با شیوه‌ها و روش‌های درست و اصولی و توصیه شده در دین اسلام و ائمه اطهار پرورش دهیم در آن صورت قادر می‌باشیم برخی از نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را مهار کرده و برطرف کنیم.

احمدیان یکی از رسالت‌ها و وظایف سازمان بهزیستی را در ایجاد و دایر کردن مهدهای کودک برای حضور کودکان علاقمند توصیف کرد و ادامه داد: هم اکنون در استان اردبیل بیش از 250 مهد کودک فعالیت می‌کنند که بیش از نیمی از آنها در روستاها فعال هستند.

این مسئول تصریح کرد: با راه‌اندازی 140 مهد کودک در روستاها سعی کردیم امکانات متناسب را برای کودکان ساکن در این مناطق فراهم آورده و یک وعده غذای گرم را نیز برای کودکان مهیا کنیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی یکی از اصلی‌ترین اهداف تأسیس و راه‌اندازی مهدها فقرزدایی از چهره کودکان این مناطق است تا با کمترین آسیب و خطرات ناشی از سو تغذیه بتوانند رشد حقیقی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همچنین از ارایه یارانه به مهدهای کودک استان خبر داد و اضافه کرد: بهزیستی با ارایه این یارانه به ویژه در بخش شهریه تلاش می‌کند تا بار سنگینی بر دوش خانواده‌ها گذاشته نشود.

به گزارش فارس، همزمان با روز جهانی کودک همایش و جشن دیگری نیز در مهدهای کودک اردبیل برگزار شد که در این جشن مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تنبیه و تشویق بجا و مناسب کودکان را با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: آموزش زندگی بهتر و آموزش اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی به همراه آموزش قرآن، بازی و سرگرمی و قصه‌گویی با هدف تربیت بهتر در مهدهای کودک استان اردبیل اجرا می‌شود.

رویا احمدیان از تدوین و چاپ 10 جلد کتاب خبر داد و بیان کرد:‌ این کتاب‌ها در سنین کودکی تهیه شده و در اختیار مهدهای کودک استان قرار گرفته که در کنار آن سعی می‌کنیم با تقویت ارتباط والدین با مهد‌های کودک آموزش‌های مهارتی بیشتری را برای آنها عرضه کنیم.

در این مراسم دانش‌آموزان با ایجاد حلقه همبستگی و اتحاد شعار لبیک یا رسول‌الله را سر داده و نفرت خود را از تولیدکنندگان فیلم توهین‌آمیز به ساحت پیامبر (ص) نشان دادند.

در سایر شهرهای استان اردبیل نیز به مناسبت روز جهانی کودک برنامه‌های متنوعی برگزار شد که راه‌اندازی ایستگاه نقاشی کودکان در خلخال، راهپیمایی کودکان در نمین و همچنین جشن روز کودک در نقاط مختلف استان اردبیل از جمله این برنامه‌ها بوده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول