اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی کودک

جشن نامه‌هایی برای کودکان دنیا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر خانه کودک اصفهان از برگزاری جشنی با عنوان نامه‌هایی برای کودکان دنیا در روز یک‌شنبه مصادف با روز جهانی کودک خبر داد.

جشن نامه‌هایی برای کودکان دنیا برگزار می‌شود

زهره ابوالقاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از بچه‌های اصفهانی خواسته‌ایم که نامه‌ای برای کودکان هر کجای جهان بنویسند و درد و دل‌ها و حرف‌های خود را با آنها در میان بگذارند با فرض بر اینکه این نامه‌ها به دست آنها می‌رسد.

وی افزود: نامه‌های برگزیده در سایت خانه کودک قرار می‌گیرد و در صورت امکان ترجمه شده و در کتابی دو زبانه به چاپ می‌رسد.

مدیر خانه کودک اصفهان با بیان اینکه این برنامه بخشی از جشن این خانه به مناسبت روز جهانی کودک است، تصریح کرد: کودکان پس از رژه رفتن، بر روی سی و سه پل مستقر می‌شوند و برنامه‌های جشن که تمام عوامل آن از گروه موسیقی، عکاس، انتظامات و موارد دیگر کودک هستند، آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: 200 کودک برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند و برخی بچه‌های عضو خانه کودک که مایل بودند در این مراسم حضور داشته باشند اما سن کمی دارند نیز با زبان نقاشی با کودکان دنیا صحبت می‌کند.

ابوالقاسمی تصریح کرد: بالنی به قطر چهار و نیم متر از صبح فردا بر روی پل مستقر است و کودکان در مراسم جشن نامه‌های خود را درون این بالن می‌اندازند که به طور نمادین به هوا فرستاده می‌شود و نامه‌ها را برای کودکان جهان می‌برد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این مراسم این است که به کودکان بیاموزیم روزی به نام آنها هست و به بزرگ‌ترها و مسئولان یادآور شویم که نسبت به مسایل حوزه کودک مانند تربیت، ایجاد فضاهایی برای شور و نشاط و آموزش حساس بوده و شرایط مناسب برای رشد و تعالی و شکوفایی استعدادهای کودکان در زمینه‌های مختلف تلاش کنند.

مدیر خانه کودک اصفهان تاکید کرد: نگارش نامه به کودکان می‌آموزد که باید با همه بچه‌ای، دنیا دوست باشند و خارج از مرزبندی‌های مرسوم ارتباط‌های خود را بر مبنای دوستی و تعامل شکل دهند.

به گزارش فارس، مراسم نامه‌هایی برای کودکان دنیا فردا از ساعت 16 بر روی سی و سه پل آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول