اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد

ضرورت تضمین رشد و تعالی کودکان در جامعه

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه باید رشد و تعالی کودکان را تضمین کرد، گفت: باید از تمام جنبه‌های جسمی، روحی، روانی، معنوی، شناختی، ارتباطی، احساسی، عاطفی سلامت کودکان را بررسی کرد.

ضرورت تضمین رشد و تعالی کودکان در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزام بیدارپور پیش‌ازظهر امروز در مراسم نمادین روز جهانی کودک که در دبستان دخترانه شاهد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کودکان از سرمایه‌های جامعه اسلامی ما هستند و باید زمینه رشد و ترقی این سرمایه‌های باارزش مادی و فیزیکی بیش از پیش فراهم شود.

وی تلاش والدین و تمام ارگان‌های جامعه را برای ترقی کودکان ضروری برشمرد و یادآور شد: باید با حمایت، تلاش و همکاری فضا و بستر تعالی کودکان را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تحقیقات نشان داده است، که ارزش مغز یک انسان از پنج میلیون بشکه نفت در یک سال با ارزش‌تر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: رشد و تعالی در جامعه، زمانی امکانپذیر خواهد بود، که بتوانیم یک شرایط استاندارد به دور از خشم، تبعیض، استرس و اضطراب برای کودکان در جامعه و محیط فراهم کنیم.

بیدارپور به روز جهانی کودک اشاره کرد و افزود: امسال هفته جهانی کودک از 15 تا 21 مهر با شعار کودک، خانواده و جامعه برگزار خواهد شد و در این هفته آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی و استانداری کردستان برنامه‌ها و مراسم‌های خاصی را در این رابطه برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت فراهم کردن بستر فیزیکی رشد و تعالی کودکان بیان کرد: تا سن شش سالگی، 90 درصد مغز انسان تکامل می‌یابد و بنابراین باید از سنین زیر شش سالگی مواد مورد نیاز بدن از جمله آهن، املاح،‌ ویتامین‌ها و مواد پروتئینی بدن تامین شود.

وی همچنین به وضعیت نامطلوب کودکان سراسر دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 200 میلیون کودک در جهان از شرایط نامطلوب برخوردارند و به این دلیل عملاً از رشد و تعالی عقب می‌مانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان سخنان خود اضافه کرد: باید اولیا و مربیان بهداشتی مدارس به سلامت کودکان توجه کنند و به طور مداوم معاینات خود را انجام دهند، زیرا بیشتر بیماری‌ها در زمان کودکی قابل کنترل و درمان هستند.   

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول