اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار اردبیل:

تربیت کودکان بر مبنای سیره ائمه در رأس قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت:‌ تربیت کودکان و فرزندان بر مبنای سیره انبیا می‌تواند جامعه‌ای نبوی را رقم بزند.

تربیت کودکان بر مبنای سیره ائمه در رأس قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری اصل ظهر امروز در مراسم افتتاح هجدهمین جشنواره یک هفته با کانون همزمان با روز جهانی کودک اظهار داشت: مهمترین وظیفه والدین تربیت فرزندان و پرورش صحیح کودک است به طوری که کودک نسبت به امام زمان (عج) و عصر خود شناخت داشته باشد.

وی این وظیفه والدین را بسیار سنگین و در عین حال واجب اعلام کرد و یادآور شد: والدین اگر فرزندان خود را بر این مبنا آموزش دهند می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور شاهد کودکانی با تربیت انبیایی باشند.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به فرمایش پیامبر اکرم (ص) در تربیت کودکان اشاره کرد و گفت: آن حضرت تاکید داشتند هر زمان که با کودک صحبت می‌کنید همانند کودک باشید و باید این خصیصه را داشته باشیم تا خود با تربیت کودک هماهنگ باشیم.

جعفری اصل توجه به سیره علما و بزرگان را در تربیت دین مورد تاکید قرار داد و بیان داشت:‌ انتخاب الگوهای عملی برای تربیت کودکان موثر‌ترین راه برای پرورش روح و فکر آنان است و این الگوهای عملی تاثیر‌گذار‌ترین روش در تربیت می‌تواند باشد.

این مسئول استعدادهای نهفته در کودکان را شایسته شکوفا شدن نه شکوفا کردن اعلام کرد و افزود: انتخاب راهکار تربیتی صحیح با تکیه بر پروردگار می‌تواند ما را به اهداف تربیتی نسل حاضر نایل کند.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل مهمترین نکته در تربیت کودکان را توکل با تکیه بر خدا اعلام کرد و ادامه داد: دانایی و دانستن مربیان در تربیت کودکان و نوجوانان اساسی‌ترین عامل است که نباید مورد غفلت واقع شود.

جعفری اصل شناخت کافی از مراحل تربیتی کودک را نیز بسیار مهم بیان و تصریح کرد: استفاده از تجربه دیگران، شناخت و علم همراه با تجربه و رعایت اصل کرامت در تربیت کودک نباید مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود کودکان را امانت‌هایی در دستان والدین و مربیان اعلام کرد و اظهار داشت: اصل عقل، تعقل و تفکر را باید در کودکان رشد داد و در کنار آن رعایت اصل اعتدال و عدل نیز در این تربیت توصیه می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول