اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه واحد بهداشت خانواده دانشگاه پزشکی کردستان:

توجه به سطح ارتقای سطح سلامت کودکان الزامی است

خبرگزاری فارس: مدیرگروه واحد بهداشت خانواده دانشگاه علوم‌ پزشکی کردستان بر افزایش آگاهی جامعه نسبت به رشد همه‌جانبه کودکان تاکید کرد و گفت: ارتقای همه‌جانبه سطح سلامت و تکامل کودکان باید در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

توجه به سطح ارتقای سطح سلامت کودکان الزامی است

مهدی ذکایی ظهر امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه روز جهانی کودک در سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کودکی مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله رشد و شکل‌گیری شخصیت و هویت انسان است.

وی تصریح کرد: سلامت جسمی، روانی و عقلی انسان در جامعه وابستگی عمیق و غیرقابل انکاری به چگونگی و کیفیت دوران کودکی دارد.

وی بیان داشت: محدودیت‌های جسمی و روند روبه رشد عقلی کودکان موجب ایجاد نیاز و مدّنظر قرار دادن حمایت‌های خاص و مراقبت‌های ویژه‌ای برای این گروه سنی می‌شود.

مدیر گروه واحد بهداشت خانواده دانشگاه علوم‌ پزشکی کردستان اظهار داشت: همکاری بخش‌های مختلف در حوزه‌های حمایتی وسیع و چندجانبه از کودکان موجب می‌شود سیاستگذاران، آحاد جامعه و والدین الزام حقوق کودکان را کاملاً احساس کرده و برای تحقق آن تلاش کنند.

ذکایی خاطرنشان کرد: برای همگرایی و هم‌افزایی درون و برون‌بخشی و بهره‌گیری از تجربیات چندین ساله، امسال گرامیداشت روز جهانی کودک توسط نهادها و ارگان‌های مرتبط و با مشارکت فعال کودکان و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال مراسم روز جهانی کودک در قالب برنامه‌های هفته ملی کودک با مشارکت سایر بخش‌های موثر و با تاکید بر حضور و مشارکت فعال کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌شود.

ذکایی شعار امسال روز جهانی کودک را "کودک، خانواده و جامعه" خواند و عنوان کرد: ارتقای همه‌جانبه سطح سلامت و تکامل کودکان هدف کلی برنامه‌های هفته ملی کودک است.

مدیر گروه واحد بهداشت خانواده دانشگاه علوم‌ پزشکی کردستان از دیگر اهداف برنامه‌های هفته ملی کودک در سال جاری را توجه به فرهنگ غنی ملی و آموزه‌های دینی در حوزه کودکان، ایجاد عزم ملی در کشور به منظور توجه به دوره کودکی و افزایش آگاهی جامعه نسبت به رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان ذکر کرد.

ذکایی به برپایی نمایشگاه روز جهانی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سنندج اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه سعی شده علاوه بر نمایش توانمندی‌های کودکان، خدماتی مانند اندازه‌گیری قد و وزن، ویزیت پزشکی، مشاوره تغذیه، مشاوره روانی به کودکان و نوجوانان ارائه شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه‌هایی هم به شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، گفتاردرمانی و آموزش کمک‌های اولیه اختصاص پیدا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علوم پزشکی کردستان، هلال‌احمر، آموزش و پرورش، فوریت‌های پزشکی و اداره‌کل بهزیستی کردستان مشارکت دارند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول