اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

30 درصد مرگ و میر کودکان ناشی از حوادث ترافیک است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت خوزستان، حوادث ترافیکی را بیشترین علت مرگ و میر کودکان عنوان کرد و خواستار رعایت قوانین و مقررات از سوی خانواده‌ها برای مراقبت بیشتر از فرزندانشان شد.

30 درصد مرگ و میر کودکان ناشی از حوادث ترافیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهرام رفیع ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه 70 درصد مرگ و میر کودکان به علت حوادث غیر ترافیکی است، اظهار داشت: 24.5 درصد از مرگ و میر کودکان به علت سوانح و حوادث است که این آمار، اهمیت مراقبت‌های خانواده‌ها را در حفاظت از فرزندان خود نشان می‌‌دهد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته کودک و روز جهانی کودک، گفت: هدف از برگزاری برنامه‌های متنوع در این هفته ارتقاء همه جانبه سطح سلامت و تکامل کودکان است.

رفیع ادامه داد: «کودک، خانواده و جامعه» شعار هفته کودک در سال‌جاری است که در این زمینه برای افزایش سطح آگاهی خانواده و جامعه، برنامه‌های متنوعی با همکاری سایر دستگاه‌های استان تدوین شده است.

وی با اشاره به اهمیت دوران کودکی تصریح کرد: ناهنجاری‌های مادرزادی، بیشترین علت مرگ و میر کودکان زیر پنج سال است که 37 درصد آمار مرگ و میر را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: در بین سوانح و حوادث غیرترافیکی، غرق شدگی بیشترین آمار مرگ و میر کودکان را با 20 درصد به خود اختصاص می‌دهد.

وی آموزش را مهمترین محور فعالیت‌های این حوزه برشمرد و گفت: حوادثی از قبیل انسداد راه تنفسی به دلیل نبود مراقبت و حفاظت خانواده‌ها، 17 درصد از مرگ و میر کودکان را تشکیل می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: 30 درصد دیگر از مرگ و میرها شامل حوادث ترافیکی می‌شوند که در این زمینه رعایت قوانین و نکات ایمنی از جمله بستن کمربند، استفاده از صندلی کودک و قفل کودک از مهمترین موارد به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به اهمیت سال‌های ابتدایی کودک که از دوران جنینی تا پایان هشت سالگی کودکان را شامل می‌شود، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری جامعه باید به سمت این دوران هدایت شود.

رفیع اضافه کرد: در خوزستان 80درصد واکسیناسیون و مراقبت‌های کودکان زیر یکسال، 86 درصد از مراقبت‌های کودکان یک تا دو سال و 57 درصد از مراقبت‌های کودکان دو تا هشت سال در استان پوشش داده شده است.

هر ساله 16 مهر ماه به عنوان روز جهانی کودک و 15 تا 21 مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول