اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 97

حسینی: رشد هر جامعه‌ای در گروی توجه به دنیای کودکان است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی ارسال پیامی به نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اهمیت این رویداد فرهنگی هنری را مورد تأکید قرار داد و گفت: رشد هر جامعه‌ای در گروی توجه و برنامه‌ریزی دنیای کودکان است.

حسینی: رشد هر جامعه‌ای در گروی توجه به دنیای کودکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، سید محمد حسینی با ارسال پیامی به نوزدهمین جشنواره اظهار داشت: دنیای کودکان دنیای خاصی است و تفاوت‌ها و تمایزات آن با دنیای بزرگسالی آشکار است، بی‌تردید رشد هر جامعه‌ای در گروی توجه و برنامه‌ریزی دنیای کودکان است. به عبارتی رشد فرهنگی کودکان دروازه ورود به رشد عمومی جامعه آینده خواهد بود.

در ادامه بیانیه آمده: برای حضور در چنین جامعه‌ای نیازمند مخاطب‌شناسی، ابزار و کارآمدترین روش‌های مؤثر فرهنگی هستیم، توسعه بدون برنامه‌ریزی میسر نیست و رشد، تعالی و شکوفایی بدون توجه به تکوین شخصیت درونی کودکان امری محال و ناممکن به نظر می‌رسد.

در بخش دیگری از این پیام می‌خوانیم: نظام فرهنگی و مهندسی آن، ارتباطی مستقیم با دنیای کودکان دارد؛ همچنان که معمار کبیر انقلاب اسلامی پس از قیام سال 1342، کودکان درون گهواره را سربازان خود نامیدند و هم آنان بودند که در جوانی و میانسالی نظام انقلاب اسلامی را بنا نهاده و مستحکم ساختند.

در ادامه آمده: تئاتر کودکان و نوجوانان با ایجاد روحیه مشارکت، ابتکار، خلق و آفرینش، عامل سازنده شخصیت و هویت فرهنگی و روشی برای درک مفاهیم پیچیده‌ به زبان زنده و نمایشی است، اما تحقق این تأثیرگذاری همچنان در گروی هدفمندی و بالندگی تئاتر کودکان و نوجوانان است که یقین دارم هنرمندان سخت‌کوش این رشته و برنامه‌ریزان دلسوز در معاونت هنری، اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نیل به تعالی آن گام‌های ارزنده‌‌ای را با سرافرازی برخواهند داشت.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 22 مهرماه امسال در همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول