اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌ و ‌پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

احداث اردوگاه تفریحی ویژه کودکان استثنایی در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی گفت: برای نخستین‌بار در مشهد، اردوگاه تفریحی ویژه کودکان استثنایی احداث شد.

احداث اردوگاه تفریحی ویژه کودکان استثنایی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در روز جهانی کودک که در مرکز اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اردوگاه تفریحی ویژه کودکان استثنایی در مشهد با ظرفیت 250 نفر احداث شده که افتتاحیه آن با حضور 500 دانش‌آموز استثنایی از سراسر کشور که برای نخستین‌بار به مشهد و برای زیارت می‌آیند برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس استثنایی خراسان‌رضوی از مدارس عادی شرایط بهتری دارد، ادامه داد: مدارس استثنایی در خراسان‌رضوی از سطح کیفی مطلوبی برخوردار است و بهترین خدمات برای آنان ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی یادآور شد: با احداث این اردوگاه برای کودکان کم توان ذهنی و جسمی در سراسر کشور این موقعیت فراهم شده است تا بتوانند برای زیارت به مشهد سفر کنند و در این اردوگاه که از امکانات خاصی برخوردار است بهره‌مند شوند.

فخریان با اشاره به برنامه‌های روز کودک، گفت: سال جاری نه تنها یک روز بلکه یک هفته به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده است و تمام روزها در ارتباط با ارگان‌ها و بخش‌های موثر در ارتباط با کودک نامگذاری شده است، همچنین روز آخر هفته ملی کودک، کودک شهرنشین و گردشگری نامگذاری شده که ارتباط کودکان و نوجوانان را با اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نشان‌ می‌دهد.

وی عنوان کرد: از اهداف مهم این هفته، ایجاد عزم ملی در راستای توجه به دوره ابتدایی، حساس‌سازی مسئولان به دوره ابتدایی، فرهنگ‌سازی در جهت فعالیت‌های کودکان و نوجوانان است که با همکاری معاونت آموزشی ابتدایی، معاونت پرورشی و فرهنگی و معاونت ورزشی آموزش‌و‌پرورش و بخش‌های دیگری که در ارتباط با کودک و نوجوان هستند برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی بیان‌کرد: تمام فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس سیاست‌های آموزش و پرورش است و تمامی زیرساخت‌های کتب و برنامه‌های کانون در راستای اهداف آموزش و پرورش بنا شده است.

فخریان با اشاره به تغییراتی که در آموزش و پرورش روی داده است، اظهار کرد: بیشترین اقدامات آموزش و پرورش در دوره ابتدایی صورت گرفته تغییرات صورت گرفته از پیش دبستانی و اول دبستان شروع شده و تمامی تغییرات به گونه‌ای از قشر کودک شروع شده است.

وی اذعان کرد: از یک میلیون و 80 هزار دانش‌‌آموز دبستانی، یک میلیون و 30 هزار نفر آنان در سیستم‌ آموزش و پرورش استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی افزود: از اقدامات موثر آموزش و پرورش در سال گذشته طرح شنا برای سال سوم ابتدایی بود که از 90 هزار دانش‌آموز حدود 85 هزار نفر آنان در طرح قرار گرفتند و تنها تعدادی از روستاها موفق به اجرای طرح نشدند.

فخریان با تاکید بر اینکه کودکان سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: 2 رسالت مهم آموزش و پرورش در ارتباط با کودکان بحث آموزش و سلامت آنان است که هم در بخش آموزش و هم سلامت اقدامات موثری صورت گرفته است.

وی با اشاره به 11 مجموعه ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان، ادامه داد: حدود 32 مجموعه ورزشی در حال احداث است که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش تعداد سالن‌ها را در خراسان‌رضوی شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی تصریح کرد: تمام دانش‌آموزان اول ابتدایی در سال جدید تحصیلی مورد معاینات ویژه جسمی قرار گرفته‌اند، که حدود 113 هزار نفر مورد معاینات قرار گرفتند.

فخریان گفت: آموزش قرآن کریم در اول و سوم ابتدایی تاثیرگذاری خوبی در کودکان داشته است و توانمندی دینی و قرآنی کودکان را افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه در مشهد دبستان استعداد درخشان نداریم، عنوان کرد: در سال جاری به 11دبستان شاهد مجوز داده شده که فعالیت خود را نه تنها برای ایثارگران بلکه برای عموم مردم انجام دهند.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول