اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آبشار عاطفه‌های کشور خبر داد

راه‌اندازی سازمان خیریه عاطفه‌ها در تمام شهرستان‌های کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان خیریه مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌های کشور با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از 110 نمایندگی در کشور داریم، گفت: امیدواریم طی سال‌های آینده در همه شهرستان‌های کشور، توابع استانی و بخش‌ها دارای نمایندگی باشیم.

راه‌اندازی سازمان خیریه عاطفه‌ها در تمام شهرستان‌های کشور

محمدجواد فولاد در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: فعالیت این سازمان خیریه مردم نهاد از سال 1380 همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه رمضان آغاز شده و هم‌اکنون جمعیتی بیش از 130 هزار نفر را تحت حمایت داریم.

وی افزود: به دلیل بیش از 10 سال سابقه خدمتگزاری در استان خراسان رضوی حدود 70 هزار نفر را زیر پوشش داریم.

فولاد با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از 110 شعب و نمایندگی در سطح کشور داریم که این تعداد در حال توسعه است، گفت: امیدواریم طی سال‌های آینده در همه شهرستان‌های کشور، توابع استانی و بخش‌ها دارای نمایندگی باشیم.

مدیرعامل سازمان خیریه مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌های کشور با تاکید اینکه این سازمان مجموعه‌ای ملی است که دوشادوش نهاد کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در تعامل و همکاری بین برای حل معضلات و فقرزدایی جامعه هستیم.

فولاد تصریح کرد: آبشار عاطفه‌ها مجموعه‌ای مردمی است که برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی محرومان جامعه گام برمی‌دارد.

* این سازمان کار خود را در جوار آستان امام رضا(ع) آغاز کرد

این مسئول با اعلام اینکه این سازمان کار خود را در جوار آستان مقدس امام رضا(ع) آغاز کرده است، گفت: باید تزریق عاطفه‌ها را در مردم داشته باشیم البته تاکنون بیش از 57 هزار نفر خیر و نیکوکار ثابت دارای شناسنامه داریم که مجموعه را به صورت ماهیانه پشتیبانی می‌کنند.

فولاد ادامه داد: تعداد حامیانی که به صورت مورد با این سازمان خیریه همکاری دارند در آمار سال گذشته به حدود 75 هزار نفر می‌رسد که با شناخت مردم و توسعه نمایندگی‌ها در سطح کشور قطعا این تعداد رو به افزایش است.

وی با اعلام اینکه اهداف متعدد و بنیادی را در دستور کار داریم، بیان داشت: نخستین هدف ما بحث اشتغال و مشغول به کار شدن افراد تحت حمایت است، زیرا برای ساخت کشور و پیشبرد اهداف‌مان نیاز به تخصص و توانمندی فرزندان تحت حمایت داریم البته تعدادی از افراد زیرپوشش ما دارای مدارک و تخصص عالیه هستند و امیدواریم با رایزنی با مجموعه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برای اشتغال و استقلال خانوادگی افراد در پست‌های مختلف به کارگیری شوند.

* درمان 12 هزار و 300 نفر با حمایت آبشار عاطفه‌ها درمان در سال گذشته

مدیرعامل سازمان خیریه مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌های کشور درباره اقدامات درمانی این سازمان یادآور شد: در این بخش سعی داریم از امکانات موجود درمانی و بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی در کشور استفاده کنیم.

این مسئول  ادامه داد: همچنین توانستیم هماهنگی‌های لازم را با مجموعه‌های بیمارستانی سراسر کشور انجام دهیم، با پزشکان بخش خصوصی که به صورت رایگان ویزیت می‌کنند صحبت شده و با مجموعه‌های شاخص پزشکی برای انجام رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایش‌های متعدد به صورت رایگان و در برخی موارد با 50 تا 70 درصد تخفیف قرارداد منعقد شده است.

وی با تاکید بر اینکه درمان معضل اساسی خانواده‌های محرومان است، عنوان کرد: در بخش جراحی و بیماری‌های صعب‌العلاج گام‌های خوبی برداشتیم که نمونه آن تعامل با انجمن بیماران کلیوی، خاص و دیگر انجمن‌ها است.

به گفته فولاد در سال گذشته حدود 12 هزار و 300 نفر در کل نمایندگی‌ها و شعبات این سازمان با حمایت آبشار عاطفه‌ها درمان شدند.

* 5800 نفر از افراد تحت حمایت آبشار عاطفه‌ها مشغول بکار شدند

مدیرعامل سازمان خیریه مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌های کشور فقر دینی را غیر از فقر مالی دیگر مشکل و معضل خانواده‌های تحت حمایت دانست و گفت: توانستیم با ارزیابی‌های تحقیقی و پژوهشی با برنامه‌ریزی خانه به خانه مربیان مجرب را اعزام کرده تا بتوانند نسبت به مسایل دینی همانند آشنایی با قرآن، احکام، معارف دینی و شرعی، باورهای دینی، اصول و اعتقادات حرکت کنند که خوشبختانه به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم.

* مراکز استان‌ها دارای شعب جهیزیه هستند

فولاد با اعلام اینکه در سال 1390 در سراسر کشور 5 هزار و 800 نفر از افراد تحت حمایت مشغول به کار شدند، اذعان داشت: هدف ما رایزنی و ترغیب شرکت‌های خصوصی و مجموعه‌های دولتی برای همکاری و انعقاد قرارداد با آبشار عاطفه‌ها است.

وی در مورد اهدای جهیزیه از سوی این سازمان به نوعروسان نیازمند گفت: مراکز استان‌های ما دارای شعب جهیزیه هستند البته در برخی شهرستان‌ها نیز این فعالیت از سال 91 آغاز شده که این تعداد تاکنون به بیش از 14 شهر رسیده که هم‌اکنون در حال گسترش و توسعه است.

* درسال گذشته 5600 نوعروس آبشار عاطفه‌ها به خانه بخت رفتند

فولاد خاطرنشان کرد: همزمان با ولادت امام زمان(عج) در سال جاری نیز 313 جهیزیه نوعروس آملی در مراسمی با شکوه به آنها اهدا شد تا بتوانند نوعروسان تحت حمایت با تامین جهیزیه به خانه‌های بخت روند.

این مسئول اضافه کرد: درسال گذشته 5 هزار و 600 نوعروس تحت حمایت به خانه بخت رفتند، گفت: این روند سال به سال رو به افزایش است زیرا با توسعه این مجموعه خیریه اعتمادسازی بین مردم و خیرین بیشتر شده و با شناخت لازم مشارکت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

==================

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

===========

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول