اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لامرد خبر داد

افزایش 12 درصدی کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) لامرد گفت: میزان مشارکت و کمک‌های مردمی این شهرستان در جشن عاطفه‌ها نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافت.

افزایش 12 درصدی کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها

سید محمود علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لامرد، بزرگ‌ترین کمیته امداد در سطح استان فارس از نظر کمیته‌های وابسته، تعداد خوابگاه و مجتمع‌های آموزشی است.

وی افزود: طبق آمارهای موجود نسبت به جمعیت خانوارها 13 درصد در بخش مرکزی لامرد، 25 درصد در بخش اشکنان و 27 درصد در بخش علامرودشت شهرستان لامرد زیر‌پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) لامرد در مورد راه‌اندازی سیستم نظام جامع کمیته امداد گفت: با راه‌اندازی سیستم نظام جامع نیازی به حضور افراد زیر‌پوشش که در بخش‌های اشکنان و علامرودشت سکونت دارند در مرکز شهرستان نیست و آنان می‌توانند در اسرع وقت تمام کارهای خود را در کمیته‌های امداد بخش خود پیگیری کنند.

علوی از افزایش 12 درصدی میزان مشارکت و کمک‌های مردمی شهرستان لامرد در جشن عاطفه‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: تا امروز بالغ بر 20 میلیون تومان کمک‌های مردمی شهرستان لامرد در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 12 درصدی در این امر خیر هستیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته تنها دانش‌آموزان بخش مرکزی لامرد بالغ بر 7 میلیون تومان در جشن عاطفه‌ها کمک کردند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از هدف‌های جدی کمیته امداد امام خمینی (ره) لامرد در سال جاری موضوع اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های زیر‌پوشش است، اضافه کرد: موضوع اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های زیر‌پوشش به صورت جدی در سال جاری پیگیری می‌شود و دیدگاه آنان از مددجویی به سوی اشتغال‌زایی و کارآفرینی در آینده نزدیک تغییر می‌یابد.

علوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیمی از مشاغل خانگی توسط خانوادهای زیر‌پوشش کمیته امداد با برگزاری کلاس‌های آموزشی روزانه و منظم در شهرستان لامرد انجام شد که با کم‌ترین انحراف از مسیر و اهداف مربوطه مواجه شدیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) لامرد به زیر‌پوشش قرار گرفتن تمام زنان سرپرست خانوار در بیمه‌های تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: امروز تمام زنان سرپرست خانوار در سطح شهرستان لامرد زیر‌پوشش بیمه درمانی و بازنشستگی تامین اجتماعی هستند.

وی در مورد خرید جهیزیه زوج‌های زیر‌پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)  تصریح کرد: با همکاری و کمک‌های موسسه خیریه بعثت‌النبی (ص) شهرستان لامرد در شش ماه نخست سال جاری بالغ بر 70 میلیون تومان جهیزیه به زوج‌های جوان خانواده‌های زیر‌پوشش اهداء شده است.

علوی اضافه کرد: در سال گذشته نیز 500 میلیون تومان به 500 زوج از محل اعتبارات دولتی، مشارکت‌های مردمی و مساعدت‌های موسسه خیریه بعثت‌النبی (ص) تعلق گرفت.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول