اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد

کمبود امکانات آموزشی در هنرستان‌های قم

خبرگزاری فارس: رئیس گروه آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم گفت: امکانات آموزشی موجود در هنرستان‌ها بسیار کمتر از نیازهای موجود است.

کمبود امکانات آموزشی در هنرستان‌های قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن مطیع پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان قم به موفقیت‌های معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم اشاره و ابراز کرد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه توانستند در مسابقات جهانی نقاشی با عنوان سلامت و تندرستی به مقام دوم جهان دست پیدا کنند.

وی از کسب 16 رتبه برتر کشوری معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم خبر داد و تصریح کرد: جشنواره روش‌های فعال تدریس درس حسابان، مسابقات آزمایشگاهی و کارگاه رایانه نظری دانش‌آموزان متوسطه و آزمون آغازین و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان این مقطع از جمله بخش‌هایی است که این معاونت توانسته است در ارزشیابی‌های انجام شده در آن به مقام‌های برتر دست یابد.

رئیس گروه آموزش متوسطه به کسب رتبه دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان قم در مسابقات و جشنواره‌های کشوری اشاره و ابراز داشت: کسب رتبه سوم در جشنواره جوان خوارزمی، کسب رتبه ششم در المپیاد نانو، کسب سه رتبه کشوری در المپیادهای علمی آموزشی دروس فیزیک، زیست شناسی و ریاضی از جمله موفقیت‌های دانش‌آموزان قمی است.

وی به برنامه‌هایی که در راستای سند تحول بنیادین امسال در حال اجرا است اشاره و بیان کرد: توسعه فرهنگ نماز و انس با قرآن، توانمندسازی معلمان و... در دستور کار قرار دارد.

مطیع اجرای طرح همیار معلم در تمام مدارس متوسطه را از دیگر برنامه‌های سند تحول بنیادین دانست و ذکر کرد: هدف از اجرای این برنامه رفع تدریجی اشکالات درسی از سایر دانش‌آموزان و نهادینه کردن فعالیت‌های گروهی تقویت اعتماد به نفس و جلب مشارکت دبیران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود امکانات آموزشی در هنرستان‌ها اشاره و ابراز کرد: هنرستان‌ها از این کمبود آموزشی رنج می‌برند.

رئیس گروه آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم از مسئولان خواست تا با تصویب اعتبار ویژه‌ای عقب‌افتادگی‌ها برای پوشش تحصیلی هنرستان‌های استان نسبت به میانگین کشوری و برنامه پنجم جبران شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قمی با امکانات محدود به رتبه‌های برتر کشور دست پیدا می‌کنند خاطر نشان کرد: در صورتی که این استعدادهای درخشان امکانات کافی داشته باشند می‌توانند در رتبه‌های برتر جهانی بدرخشند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول