اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

میزان مرگ مادران باردار در مازندران کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به دلیل مراقبت‌های مناسب بارداری میزان مرگ مادران باردار در مازندران به شدت کاهش یافت.

میزان مرگ مادران باردار در مازندران کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی ظهر امروز در همایشی به مناسبت روز جهانی کودک در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: دوران کودکی بسیار مهم و حساس است چرا که پایه‌های اصلی شکل‌گیری زندگی اجتماعی فرد در این دوره مهم شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به حساسیت‌های دوران کودکی تصریح کرد: به دلیل حساسیت‌های دوران کودکی دولت‌ها توجه‌ای ویژه‌ای به این نسل دارند، زیرا که پایه و اساس نسل‌های بعدی را دوران کودکی شکل می‌دهد.

ناصحی با اشاره به برخی آمارهای موجود در کشور خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام شده در کشور در دهه آینده 10 درصد جمعیت کشور زیر پنج سال است و برای حفظ و پویایی جمعیت زیر پنج سال کشور باید برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: در برنامه‌ریزی برای کودکان باید به ابعاد غیر از جسمانی نیز توجه شود که نیاز است مقوله فرهنگ نیز برای پویایی نسل آینده بهتر توجه شود.

قائم وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی مناسب اسلام از بدو تولد برای فرد تاکید کرد: در دین مبین اسلام منابع کافی برای پرورش و تکامل مناسب انسان وجود دارد که نیاز است این منابع استخراج و در اختیار افراد قرار گیرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به مراقبت‌های درمانی انجام شده در کشور برای بانوان یادآور شد: در سال گذشته داروی اسید فولیک و قرص آهن در بین حدود 62 هزار نفر از  دختران استان مازندران با هزینه 163 میلیون ریال توزیع شد.

ناصحی در ادامه با اشاره به مراقبت‌های پیش از بارداری در مازندران و روستاهای استان گفت: به دلیل مراقبت‌های مناسب بارداری میزان مرگ مادران باردار در مازندران به شدت کاهش یافت.

وی اضافه کرد: در سال 90 حدود 98 درصد زنان باردار مازندران از مراقبت‌های بهداشتی برخوردار شدند و برای 92 درصد زنان مراقبت‌های پس از بارداری انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان اذعان داشت: در سال گذشته پنج مورد مرگ مادر باردار در مازندران گزارش شد که شاید 95 درصد دلیل مرگ بیماری‌های بود که فرد از قبل دچار بود واین بیماری در دروان بارداری قابل پیشگیری نبود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول