اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 114

مرادی‌نور: رزن با تمام توان جشنواره تئاتر کودک را همراهی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رزن گفت: شهرستان رزن با تمام توان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را همراهی می‌کند.

مرادی‌نور: رزن با تمام توان جشنواره تئاتر کودک را همراهی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رزن، علی مرادی‌نور در ستاد شهرستانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: این جشنواره یک رویداد بزرگ هنری در سطح کشور است که با حضور گروه‌های نمایش برتر جهانی و کشوری در حوزه تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 22 مهر ماه در همدان برگزار می‌شود و دستاوردهای بزرگی برای استان همدان به ارمغان خواهد آورد.

وی گفت: اگر در مسائل جهانی به طور عمیق دقت کنیم، تأثیر فرهنگ و هنر و تولیدات هنری را بر تمام مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به وضوح لمس خواهیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رزن افزود: همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست» پس برنامه‌های هنری که مستقیماً از اندیشه و تفکر انسان‌های هنرمند سرچشمه می‌گیرد مهم است.

وی ادامه داد: تئاتر یکی از هنرهایی است که بشریت از دیرباز در زندگی روزمره خود با آن عجین شده و اکثر انسان‌ها نیز این هنر را به اشکال گوناگون دیده‌اند و چه زیباست که ما از قصص قرآن کریم، سیره پیامبر اعظم(ص)، ائمه اطهار(ع)، مفاخر و مشاهیر، نمایش‌های فاخری را ترتیب داده و در اینگونه جشنواره‌ها با پیامی ارزشمند در بخش‌های ویژه به خانواده‌ها عرضه کنیم، که پاسخ بسیار محکمی خواهد بود برای هنرمندان بی‌هنر و بی‌تعهد غرب که به مقدسات ما توهین می‌کنند.

مرادی‌نور افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان علاوه بر ایجاد فضای شور و نشاط در شهر، بهترین هدیه برای کودکان و نوجوانان است تا لحظاتی را در عالم زیبای خود همراه با نگاه معصوم و پرتأمل، به این هنر دوست‌داشتنی داشته باشند.

وی ادامه داد: آماده اجرای برنامه‌های متنوع، همزمان با جشنواره در شهرستان رزن هستیم که مصداق آن تشکیل ستاد شهرستانی حاوی پیام همدلی و وحدت مسئولان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رزن ابراز داشت: از 17 تا 20 مهر ماه هر روز نمایش « درسی برای مینا » در دو نوبت در مجتمع اندیشه رزن اجرا خواهد شد و کودکان و نوجوانان روز 18 مهر ماه در شهرهای رزن، قروه و دمق در مسابقه نقاشی با مداد رنگی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: روز 20 مهر ماه نمایش سیار «چشم، چشم، دو ابرو» در شهرهای قروه و دمق اجرا می‌شود و مراسم اختتامیه جشنواره نیز با برنامه‌های متنوع از جمله قصه‌گویی، اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان و تقدیر از فعالان جشنواره و برندگان مسابقات نقاشی در سالن اندیشه برگزار می‌شود.

وی در پایان از مسئولان و تمام اعضای ستاد شهرستانی جشنواره که اداره ارشاد اسلامی رزن را یاری و همراهی می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول