اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

فعالیت 423 مهد کودک در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان از فعالیت 423 مهد کودک در استان خبر داد و گفت: 13 هزار کودک در این مهدها آموزش می‌بینند.

فعالیت 423 مهد کودک در گیلان

کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به هفته جهانی کودک از 15 تا 21 مهر کودکان را دارای حق و حقوقی دانست و اظهار کرد: حساس‌ترین دوران آموزش یک کودک در مهدهای کودک است که شخصیت آنها شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کشورهای دنیا 13 درصد کودکان در سن کودکستان وارد مهد می‌شوند، افزود: در کشور ما این رقم زیر 10 درصد است.

مدیرکل بهزیستی گیلان از فعالیت 423 مهد کودک در گیلان خبر داد و گفت: 13 هزار کودک در این مهدها آموزش می‌بینند.

وی وجود 20 مهد کودک را در حاشیه شهر رشت عنوان کرد و یادآور شد: به این مهدها یارانه می‌دهیم ضمن اینکه کودکانی که به شهریه نیاز داشته باشند کمک می‌کنیم.

کوچکی‌نژاد درباره توزیع غذای گرم در مهدهای کودک بیان کرد: بسیاری از کودکان در روستاها دچار سوءتغذیه هستند و امسال در مهدهای کودک روستاها بین یک‌هزار و 500 کودک غذای گرم توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منوی غذای گرم در اختیار مهدهای کودک قرار می‌گیرد، اذعان کرد: غذا شامل پروتئین حیوانی است که رایگان در اختیار مهدهای کودک قرار می‌گیرد.

این مسئول شهریه مهدهای کودک را متفاوت دانست و تصریح کرد: این شهریه بین 33 تا 92 هزار تومان است.

وی از ستاره‌دار شدن مهدهای کودک خبر داد و خاطرنشان کرد: نرخ‌های شهریه طبق ستاره‌های مهدهای کودک مشخص می‌شود.

کوچکی‌نژاد این ستاره‌ها را از یک تا سه عنوان کرد و افزود: برخی مهدهای کودک نیز بدون ستاره هستند و مهدهای سه ستاره هر سال افزایش می‌یابند.

وی توزیع شیر رایگان را از دیگر اقدام‌های بهزیستی در مهدهای کودک ذکر کرد و متذکر شد: توزیع شیر رایگان از سوءتغذیه کودکان جلوگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی‌ورزشی قرآن در مراکز شبانه‌روزی و مهدهای کودک خبر داد و خاطرنشان کرد: برترین‌های این جشنواره به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول