اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره بهزیستی آبادان خبر داد

فعالیت 59 مهدکودک شهری و روستایی در آبادان

خبرگزاری فارس: معاون اداره بهزیستی آبادان گفت: در حال حاضر 59 مهدکودک شهری و روستایی در آبادان مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت 59 مهدکودک شهری و روستایی در آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس، رویا محسنی ظهر امروز در گردهمایی خردسالان آبادانی در روز جهانی کودک واقع در پارک معلم شهرستان ضمن تبریک این روز به همه کودکان جهان اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی کودک و با حضور تعدادی از نونهالان مهدکودک‌های آبادان، جشنی در فضای سبز پارک معلم منطقه برپا شده است.

وی افزود: در این برنامه با اجرای کارگاه نقاشی، بادبادک پرانی، پخش سرود برای کودکان و مسابقه‌های گوناگون سعی شده تا با ایجاد محیطی شاد و با نشاط این روز را برای خردسالان آبادانی جشن بگیریم.

محسنی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تعداد مهد کودک‌های فعال در شهرستان آبادان گفت: در حال حاضر 22 مهدکودک شهری و 37 مهدکودک روستایی در شهرستان آبادان فعال هستند.

معاون اداره بهزیستی شهرستان آبادان با اشاره به نحوه فعالیت مهدکودک‌های آبادان بیان داشت: مهد کودک‌های شهری و روستایی خصوصی هستند ولی نظارت و هماهنگی بر عملکرد آنها زیر نظر بهزیستی شهرستان است.

وی اضافه کرد: صدور پروانه فعالیت، آموزش مربیان، برنامه‌ریزی‌های متعدد، نظارت و اجرای برنامه‌های کودکستان‌های روستایی و شهری آبادان بر عهده این اداره است.

محسنی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص نیازهای اصلی کودکان آبادانی گفت: بیش از 60 درصد از نیازهای خردسالان از طریق آموزش‌های لازم در مهد کودک‌‌های فعال برآورده می‌شود.

وی اضافه کرد: اما در این جا از خانواده‌های آبادانی می‌خواهم در کنار فرزندان و مربیان با حضور در برنامه‌های مختلف و جشن‌های متعدد همکاری لازم را با مدیران اجرایی داشته باشند.

معاون اداره بهزیستی شهرستان آبادان تصریح کرد: اولیا با حضور در کلاس‌های آموزشی با شیوه‌ها و متدهای جدید تربیتی آشنا شده و می‌توانند رابطه مؤثر و موفقی را با فرزندان خود داشته باشند.

وی ادامه داد: تمامی کلاس‌ها و برنامه‌های این چنینی که از سوی اداره بهزیستی آبادان و با همکاری مهد کودک‌ها برگزار می‌شود کارشناسی شده و از سوی مربیان و کارشناسان زبده آموزش داده می‌شود.

محسنی با اشاره به آموزش‌های لازم برای کودکان گفت: مربیان مهدکودک‌های شهرستان آبادان با گذراندن دوره‌های تخصصی لازم وارد این حیطه شده و آموزش‌های متناسب با نیازها، شرایط جسمی و روحی نونهالان را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: کودکان نیاز به بازی، آموزش، مشاوره و برقراری ارتباط صحیح با همسالان خود دارند و می‌توانند این توانمندی‌ها را در کنار آنان و در مهد کودک‌ها بروز دهند.

در پایان این مراسم کودکان آبادانی با سر دادن شعارهایی چون آزار و اذیت کودکان ممنوع است، بیایید امکان تحصیل را برای همه کودکان فراهم کنیم و برگزاری مسابقه روز جهانی کودک را گرامی داشتند.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول