اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی:

حضور سریع در زلزله اخیر بیانگر آمادگی آذربایجان‌غربی در بحران‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: حضور سریع و موثر در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی این نکته را ثابت می‌کند که آذربایجان‌غربی برای مواجهه با بحران‌ها، در آمادگی به سر می‌برد.

حضور سریع در زلزله اخیر بیانگر آمادگی آذربایجان‌غربی در بحران‌هاست

محبوب زارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی قرار داریم، اظهار داشت: زلزله‌هایی که در مناطقی از آذربایجان‌شرقی به وقوع پیوست در تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی نیز احساس شد به طوری که بعد از دریافت گزارش‌های واصله، بلافاصله چهار اکیپ امداد و نجات به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در لحظه‌ها و روزهای نخست برای امدادرسانی کمک‌ شد ولی بعد از اینکه اقدامات عمرانی مبنی بر بازسازی واحدهای مسکونی، راه‌ها و ... آغاز شد، مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی، جمعیت هلال احمر، بنیاد مسکن و .. نیز وارد عمل شدند.

زارع به احداث 300 واحد مسکونی در ورزقان توسط کمیته امداد امام خمینی اشاره کرد و بیان داشت: سلسله کمک‌ها برای احیای مناطق روستایی و ... همچنان تداوم دارد لیکن امیدواریم در سایه همدلی مردم و با مدیریت مناسب مسئولان، زندگی عادی به این خطه برگردد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی بر لزوم ارائه آموزش‌های همگانی به مردم تاکید کرد و اظهار داشت: تجربه ثابت کرده که نخستین افرادی که بر بالین مصدومان در حوادث مختلف حضور پیدا می‌کنند مردم عادی هستند، بنابراین باید به روش‌های امداد و نجات، آواربرداری و احیا آگاهی کافی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید به سمت ساخت‌و‌ساز اصولی گام برداشته شود، اظهار داشت: بارها دیده شده است که فردی برای یک ساختمان چهار طبقه مجوز دریافت می‌کند، در حالی که بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی، ظرفیت معبر، حجم ترافیک و ... ساختمانی چندین طبقه احداث می‌کند.

زارع خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی از نظر جغرافیایی روی نقطه‌ای قرار دارد که وقوع چهار نوع بلای زیست محیطی، 10 نوع بلای زمین‌ساختی و 9 نوع بلای جوی پیش‌بینی می‌شود، بنابراین همه اقشار جامعه باید هشدارها را جدی گرفته و در راستای ایمن‌سازی، مقاوم‌سازی، پیشگیری و در نهایت عبور از بحران برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول