اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خواستار شد

ایجاد مرکز مدیریت بحران دریا و خلیج فارس با محوریت بوشهر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: ایجاد مرکز مدیریت بحران دریا و خلیج فارس با محوریت و مدیریت استان بوشهر ضروری است.

ایجاد مرکز مدیریت بحران دریا و خلیج فارس با محوریت بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون حسنوند صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با حضور قدمی معاون وزیر اظهار داشت: استان بوشهر درست در نقطه مرکزی خلیج فارس و در مجاورت و همسایگی چند کشور قرار دارد و به لحاظ موقعیت باید این مرکز در استان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بخشی از حوادث در دریاست که کمتر استانی در کشور با آن مواجه است و استان بوشهر به دلیل برخورداری از مرزی طولانی با خلیج فارس با این حوادث روبه‌رو است که بخشی از این حوادث مربوط به استان و کشور و برخی دیگر مربوط به حوزه بین‎المللی است.

حسنوند ادامه داد: در مواقع بروز حادثه و بحران معمولا استان بوشهر به عنوان استان معین وارد کار می‎شود و قابلیت این را دارد که بخش بین‎المللی را در این عرصه مدیریت کند.

استاندار بوشهر با اشاره به موقعیت حادثه‌خیز استان بوشهر یادآور شد: با توجه به بروز پدیده خشکسالی در استان بوشهر، تهیه سند مقابله با خشکسالی در قالب برنامه‎های میان مدت و بلند مدت در این استان و تخصیص حداقل 30 میلیارد تومان از محل ماده 10 برای پدیده خشکسالی پیشنهاد می‎شود.

وی بیان کرد: سدهایی که در استان بوشهر در حال احداث است عمدتا با هدف تامین آب آشامیدنی است و بحران جدی در استان بوشهر در این زمینه است و تامین آب کشاورزی و صنعتی در اولویت‏های بعدی قرار دارد و اگر اعتبارات لازم برای اجرا و تکمیل این پروژه‎ها تامین نشود با بحرانی جدی در استان مواجه می‎شویم.

حسنوند اظهار داشت: اخذ مجوزهای تخصیص آب برای استان بوشهر مشکل‎ساز شده است و از آنجا که منابع تامین آب در استان فارس قرار دارد برای مدیریت در این حوزه با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث ریزگردها باید وارد فاز عملیاتی شویم اضافه کرد: اعتبارات قانونی در این زمینه به دستگاه‎ها داده شده اما عدم تمکین دستگاه‎ها موجب شده نتوانیم اهداف و ماموریت‎هایی را که دولت در این حوزه طراحی کرده عملیاتی کنیم.

استاندار بوشهر گفت: تهیه سند مقابله با ریزگردها با 50 میلیارد تومان اعتبار در قالب اجرای طرح‎های بیابان‎زدایی و ایجاد کمربند سبز در دستور کار قرار گیرد.

حسنوند افزود: دولت توجه ویژه‎ای به مقاوم‎سازی مسکن روستایی دارد و در استان بوشهر به‌دلیل پراکندگی روستاها در صورت بروز حادثه‎ای خدمات‎رسانی با تاخیر و با مشکلات زیادی انجام می‎شود.

وی از آمادگی استان بوشهر برای برگزاری و میزبانی همایش ملی در صورت تصویب خبر داد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: محروم بودن استان بوشهر از راه‎آهن، ضعف در ناوگان دریایی، عدوم توانمندی ناوگان هوایی و فاصله زیاد این استان از مرکز و برخی استان‎های کشور این استان را برای خدمات‎رسانی مطلوب و به موقع در مواقع بروز حوادث با مشکلات جدی مواجه کرده است.

حسنوند اظهار داشت: شهر بوشهر فقط یک راه خروجی دارد و یک گذرگاه 75 متری مصوبه سفر نیز طراحی و با اعتبارات محدودی اجرای آن آغاز شده است که اگر اعتبارات لازم هر چه سریع‎تر تامین نشود اجرای این پروژه طولانی خواهد شد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با وجود اینکه همه موارد ایمنی در ساخت و راه‎اندازی نیروگاه اتمی بوشهر رعایت شده است اما برای پیش‌بینی حوادث و کمک‌رسانی به موقع به کارکنان نیروگاه و مردم ساکن مناطق همجوار ایجاد اورژانس هسته‎ای در شهر بوشهر یک ضرورت اجتناب‎ناپذیر است.

وی گفت: یکی از ماموریت‎های هلال احمر در استان بوشهر ایجاد اردوگاه‎های اضطراری در استان است که به‌رغم شرایط خاص استان بوشهر اردوگاه مناسبی که پذیرای شمار زیادی از مردم در مواقع بروز حوادث باشد، نداریم.

حسنوند یادآور شد: شرایط ویژه استان بوشهر می‏طلبد در بحث مصوبه‏ها، مجوزها، اعتبارات و پروژه‎ها به‌صورت ملی دیده شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول