اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر کشور انجام می‏شود

برگزاری مانور زلزله در سمنان / بهره‏برداری از سالن مدیریت بحران در سرخه

خبرگزاری فارس: به زودی با حضور معاون وزیر کشور علاوه بر برگزاری مانور زلزله در سمنان، بهره‏برداری از سالن چندمنظوره مدیریت بحران در شهر سرخه نیز آغاز می‏شود.

برگزاری مانور زلزله در سمنان / بهره‏برداری از سالن مدیریت بحران در سرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرماندار شهرستان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مانور زلزله که با حضور شماری از مسئولان و کارشناسان در فرمانداری شهرستان سمنان تشکیل شد، اظهار داشت: برنامه‏های متنوعی به بهانه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان سمنان تدارک دیده شده است.

حسن سعدالدین با بیان اینکه همه ساله از 15 تا 21 مهر ماه در تقویم رسمی کشورمان به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گرامی داشته می‏شود، ادامه داد: همه دستگاه‏های اجرایی و نهادهای دولتی استان سمنان موظف هستند تا این هفته را به خوبی گرامی بدارند.

وی افزود: از زمان‏های دور در یاد داریم که گفته می‏شد «حادثه خبر نمی‏کند» و از این رو، همه دستگاه‏های اجرایی باید به خصوص در شهرستان سمنان آمادگی لازم را با توجه به این شعار برای رویارویی با حوادث غیرمترقبه داشته باشند.

فرماندار شهرستان سمنان تصریح کرد: به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، قرار شده است تا مانوری در زمینه وقوع زلزله و روش‏های رویارویی با آن در سمنان برگزار شود.

سعدالدین ادامه داد: بدون شک هدف از اجرای این مانور بزرگ، سنجش توان عملیاتی نیروها و محک زدن و ارزیابی کردن دستگاه‏های متولی مقابله با بحران در استان سمنان است.

وی تصریح کرد: در عین حال، شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه‏های اجرایی سمنان هنگام وقوع حادثه مورد تحلیل قرار می‏گیرد و اصلاحات لازم در این بخش در شهرستان سمنان انجام می‏شود.

فرماندار شهرستان سمنان گفت: بر اساس برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته، فرمانداری شهرستان سمنان به عنوان مسئول برگزاری مانور زلزله در سمنان در سال‌جاری تعیین شده است.

سعدالدین ادامه داد: همه مدیران استانی در همین راستا موظف به همکاری با فرمانداری سمنان در برگزاری مطلوب این مانور هستند تا با یاری خداوند متعال، شاهد برگزاری موفقیت‏آمیز این طرح در استان باشیم.

وی تصریح کرد: مانور بزرگ زلزله در استان سمنان، بعد از ظهر روز یکشنبه، شانزدهم مهر ماه امسال و با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار می‏شود.

فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به بازدید معاون وزیر کشور از روند اجرای مانور زلزله در سمنان، خواستار هماهنگی مناسب برای برگزاری این مانور همگانی شد.

سعدالدین همچنین از بهره‏برداری سالن چند منظوره مدیریت بحران در شهر سرخه خبر داد و گفت: این سالن با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان احداث شده است.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول