اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

آموزش‌های تخصصی مدیریت بحران آب در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر استان در بخش آموزش‌های عمومی و تخصصی مواجه با بحران آب وضعیت مطلوبی دارد.

آموزش‌های تخصصی مدیریت بحران آب در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا غلامرضایی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلی سازمان مدیریت بحران کشور، انعقاد تفاهم‌نامه با دفتر آموزش و پژوهش استانداری و برنامه‌ریزی‌های لازم با کارگروه‌های 14 گانه دوره‌های 11 گانه مدیریت بحران امروز در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نخستین دوره با عنوان مدیریت شریان‌های حیاتی آب در حال برگزاری است، ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره‌های تخصصی 11 گانه ارتقای سطح آمادگی و توان تخصصی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در قالب کارگروه‌های 14 گانه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بحران را از بین بردن روند عادی و طبیعی زندگی انسان دانست و افزود: بحران ایجاد بی‌نظمی و اختلال در زندگی و به هم خوردن توازن و تناسب بین نیازها و منابع است.

غلامرضایی به مبحث مدیریت بحران نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران علمی است کاربردی که با شناخت مشاهدات و تجزیه و تحلیل داده‌ها به صورت سیستمی به دنبال یافتن ابزار و راه‌حل‌هایی است که به وسیله آن از یک سو بتوان از وقوع فاجعه پیشگیری و از سوی دیگر در صورت وقوع آن نسبت به امدادرسانی و بهبود اوضاع اقدام کرد.

وی پدافند غیرعامل را نیز مجموعه اقداماتی دانست که برای مقاوم‌سازی تجهیزات و تاسیسات کشور در برابر آسیب‌های عمدی و غیرعمدی و کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی و مراکز حیاتی کشور و کنترل و بازگرداندن سریع جامعه به شرایط عادی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین توجه به توان دفاعی کشور در موقع بحران است، تصریح کرد: این آموزش‌ها در بخش شهروندان و نیز آموزش‌های تخصصی ویژه مدیران و کارشناسان ذی‌ربط به صورت هدفمند و با نتایج مطلوب برگزار شده است.

غلامرضایی یادآور شد: مجری این دوره آموزشی دفتر آموزش و پژوهش استانداری است و کارگروه سیل، مخاطرات دریا، برق و آب و فاضلاب در برگزاری آن همکاری دارند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول