اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان مدیریت بحران مطرح کرد

آخرین تصمیمات برای مهار خشکسالی‌ / «بحران» در معاونت اول رئیس جمهور‌

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و سرپرست سازمان مدیریت بحران گفت: با توجه به بروز پدیده خشکسالی در مناطق زیادی از کشور، برای مقابله و مدیریت این امر برنامه‎های مناسبی طراحی و تدوین کرده‎ایم.

آخرین تصمیمات برای مهار خشکسالی‌ / «بحران» در معاونت اول رئیس جمهور‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسن قدمی امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: چندی پیش ستاد خشکسالی به نهاد ریاست جمهوری منتقل شده بود که پس از پیگیری‎ها این ستاد دو هفته پیش به معاونت اول رئیس جمهوری بازگشت و در نشستی تصمیمات خوبی در زمینه خشکسالی گرفته شد.

وی تصریح کرد: در این نشست مدیریت آب توسط وزارت نیرو، مدیریت کشت توسط جهاد کشاورزی و پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی به وزارت کشور واگذار شد و در ارتباط با مسائل پیشگیرانه تصمیمات خوبی گرفته شد که با عملیاتی کردن آنها و مدیریت حوادث می‎توانیم خسارت‎های ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

قدمی با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: هدف ما در این هفته افزایش آگاهی و هوشیاری مردم در مقابله با حوادث طبیعی و آشنایی مردم با امکانات و تجهیزات امدادی است.

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور گفت: استان بوشهر یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور به ویژه در ‌ارتباط‌ با سیل، ریزگردها و زلزله است.

وی در ارتباط با روند ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده آذربایجان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی و سرد شدن هوا در منطقه آذربایجان شرقی مشکل مسکن زلزله‌زدگان روستاهای این استان را با کانکس و منازل پیش ساخته به صورت موقت حل می‎کنیم.  

قدمی افزود: قرار بود مشکل مسکن زلزله‎زدگان تا قبل از سرما حل شود ولی شرایط جوی این امکان را به ما نمی‎دهد که در این مدت زمان کوتاه 20 تا 25 هزار واحد مسکونی تخریب شده را آماده کنیم.

وی تصریح کرد: با همکاری دولت و تمام دستگاه‎های اجرایی قسمت بیشتر کانکس‎ها و منازل پیش ساخته مورد نظر به منطقه زلزله‌زده اعزام شده و امیدواریم بتوانیم با اسکان مردم حادثه دیده مشکلات ناشی از سرما را برای آنان به حداقل برسانیم.

قدمی در ارتباط با بحث ریزگردها نیز گفت: ریزگردها در کشور منشأ خارجی دارند و متولی اصلی این مسئله نیز سازمان محیط زیست است.

وی یادآور شد: قراردادهایی با کشور عراق که منشأ ریزگردها است بسته شده و تنها مشکل در این زمینه عمل نکردن طرف خارجی به تعهداتش است.

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: در همین راستا وزارت امور خارجه پیگیری‎هایی با طرف خارجی انجام داده که این موضوع را عملی کنند.

وی افزود: به زودی ساختمان مدیریت بحران استان بوشهر که یکی از نیازهای ضروری استان است احداث می‎شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول