اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز

کارگاه آموزشی «خبرنگاری بحران» در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با دهمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات تبریز نشست تخصصی خبرنگاری بحران در سالن شمس تبریزی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.

کارگاه آموزشی «خبرنگاری بحران» در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، اکبر نصرالهی استاد علوم ارتباطات و نویسنده کتاب «مدیریت پوشش خبری بحران در رسانه‌ها» در این نشست که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران استان همراه بود، به تشریح بایسته‌های رسانه در دوران پس از بحران پرداخت و اظهار داشت: رسانه‌ها نه‌تنها قبل از وقوع و در حین بحران، بلکه، پس از آن نیز نقش راهبردی و محوری در ستاد بحران بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های داخلی به دلیل جهت‌د‌هی افکار عمومی، مانع تبلیغات منفی رسانه‌های بیگانه در دوران بحران هستند، گفت: در زلزله اخیر استان آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار بود که دشمنان از یک حادثه طبیعی به این میزان سوء استفاده سیاسی کردند.

نصرالهی خاطرنشان کرد: این سوء استفاده سیاسی و پرداخت گسترده رسانه‌های معاند برای گرفتن ماهی از آب گل‌آلود در شرایطی بود که سرعت عمل رسانه‌های داخلی به نسبت حادثه‌‎های مشابه در کشور بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

نویسنده کتاب «مدیریت پوشش خبری بحران در رسانه‌ها» ادامه داد: رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی و خبرگزاری‌ها عملکرد مناسبی در خصوص پوشش مناسب و به موقع خبرهای زلزله داشتند، اما باید قبول کرد که کشور با هجمه بزرگ رسانه‌ای غرب مواجه است و قطعاً معاندان نظام به دنبال ضربه به کشور در هر شرایطی هستند.

نصرالهی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عوامل اثرگذار مدیریت رسانه در دوران بحران پرداخت و اظهار داشت: نظام رسانه‌ای، پایگاه ایدئولوژیک، خط مشی سیاسی، میزان استقلال یا وابستگی به حاکمیت، امکانات و میزان اعتقاد به حرفه‌ای‌گرایی از جمله عوامل اثرگذار در مدیریت رسانه به خصوص در مواقع بحران است.

وی گفت: نوع عملکرد رقبا، فهم مردم از بحران، جغرافیای بحران، ابعاد بحران، سابقه بحران از دیگر عوامل اصلی در مدیریت رسانه‌ای بحران است که هر یک از این موارد به نوبه خود سهم مشخصی در نوع برخورد رسانه‌ای با حوادث، بازخوردها و نتایج اقدامات دارند.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هشتم تا چهاردهم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر گشایش یافته و یک‌هزار ناشر با 110هزار عنوان کتاب در آن حضور دارند.

نمایشگاه مطبوعات نیز به صورت همزمان در محل دایمی نمایشگاه‌های تبریز گشایش یافته است.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول