اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان خبر داد

اختصاص اعتبار 250 میلیون تومانی برای مدیریت بحران استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در سال جاری 250 میلیون تومان به بدنه مدیریت بحران استان اصفهان اختصاص یافت.

اختصاص اعتبار 250 میلیون تومانی برای مدیریت بحران استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایایی طبیعی برگزار شد، با اشاره به اینکه بلایای طبیعی جزء لاینفک زندگی انسان است، اظهار کرد: ایران از نظر تنوع آب و هوایی جزو 10 کشور شناخته شده در جهان است.

وی افزود: مدیریت بحران کشور به ریاست رئیس جمهور و کارگروه آن توسط وزرا تشکیل شده است که در استان‌ها نیز به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداری انجام می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: تمامی عوامل مدیریت بحران باید آماده باشند و در این زمینه استان اصفهان سه سال متمادی رتبه ممتاز هماهنگی عوامل ایجاد شده را کسب کرده است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته 62 مورد حوادث در اصفهان کاهش داشته است.

شیشه‌فروش در گزارشی کوتاه از حادثه بلایای طبیعی افزود: حوادث طبیعی بلا نیستند بلکه دخالت‌های بشری و دخل و تصرف در طبیعت از جمله، تجاوز به حریم رودخانه، عدم مقاوم‌سازی، ساخت و ساز روی گسل موجب بلا می‌شود در حالی که ماهیت این اتفاقات طبیعی بد نیست.

وی در ارائه گزارش کوتاه از وضعیت حوادث طبیعی در اصفهان گفت: استان اصفهان چهار راه ارتباطی در کشور است و 110 نفر نیروی امداد دوره دیده دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان افزود: استان اصفهان در زلزله بم و منجیل خوش درخشید و توانست 5هزار واحد مسکونی را در منطقه بم احداث کند.

وی ادامه داد: مدیریت بحران را قبل از اتفاق پیشگیری، مقاومت و بازسازی می‌کنیم، چنانکه در سال جاری مدیریت بحران استان اصفهان جانشین مدیریت بحران تهران انتخاب شد.

شیشه‌فروش به جلسه ستاد مدیریت بحران اشاره و اظهار کرد: 70 مدیر و معاون در طرح جامع مدیریت بحران حضور دارند.

وی همچنین از طرح جامع مدیریت بحران در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: 36 مورد بلا در اصفهان شناخته شده است که مهم‌ترین آن خشکسالی، تگرگ، بارندگی و تصادفات است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان به حادثه 10 کوه نبرد در کوهای کرکس اشاره و تصریح کرد: جنازه پنج نفر از این افراد در ارتفاع 3هزار متری شناسایی شد.

وی به حادثه آتش‌سوزی دو شب پیش اصفهان اشاره کرد و گفت: 30 خودرو آتش‌نشانی به این نقطه اعزام شدند.

شیشه‌فروش تاکید کرد: باید مخاطرات را پیگیری کنیم، چنانکه سیلاب در شهرستان کاشان و نطنز انجام شد.

وی مرگ 700 تا 800 نفر در جاده برون استانی اشاره کرد و افزود: خشکسالی و کمبود آب از موارد مدیریتی در اصفهان است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان به برگزاری 470 جلسه تخصصی ویژه خشکسالی خبر داد و تصریح کرد: 12 هزار تانکر آب برای 12 هکتار باغ کشاورزی استان توزیع شده است.

وی تالاب خشک شده زاینده‌رود، مستندسازی حجم کم آب رودخانه، تأمین برق، مخابرات، فیبر نوری و گاز را از جمله موارد کنترلی برشمرد.

شیشه‌فروش، رفع آفات 3 میلیون درخت و کنترل بیماری سالک را از برنامه‌های اجرا شده ستاد مدیریت بحران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 12 همایش علمی با همکاری دانشگاه‌ها برگزارشده است، افزود: تعطیلی پنج شنبه‌ها روی میز استانداری اصفهان است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان از اختصاص 250 میلیون تومان به مدیریت بحران خبر داد و گفت: 110 پروژه پیشگیرانه و مقابله‌ای در اصفهان انجام شد که 800 میلیون تومان آن به اداره کل منابع طبیعی داده شد که موظف به کاهش 100 درصدی حریق در مراتع شده‌اند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول