اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس:

آزمون پذیرش طلبه و مشاور مراکز پاسخگویی حرم مطهر رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری آزمون ویژه پذیرش طلبه و مشاور برای جذب در مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی حرم مطهر رضوی خبر داد.

آزمون پذیرش طلبه و مشاور مراکز پاسخگویی حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: این آزمون میان 245 نفر از نخبگان شامل مدرسین حوزه، پژوهشگران برتر، روانشناسان بالینی، طلاب سطح چهار حوزه (درس خارج)، مبلغین برتر، دارندگان مدرک مهارت‌های هفتگانه (ICDL ) و افرادی که به زبان عربی، آذری، انگلیسی و اردو تسلط دارند، برگزار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 130 نفر در دفاتر پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی مشغول به فعالیت هستند و افراد جذب شده نیز در این دفاتر، سامانه تلفنی 32020 و در جلسات بیان احکام و مسائل شرعی حرم مطهر رضوی مشغول به فعالیت می‌شوند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: سئوالات این آزمون از رساله توضیح المسائل 13 مرجع، کتب شیعه پاسخ می دهد(آیت‌الله سبحانی)، اصول عقاید (آیت‌الله مصباح یزدی) و مشاوره در آئینه علم ودین(علی نقی فقیهی) طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حرم مطهر حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) سالانه پذیرای میلیون‌ها مشتاق به فقه آل محمد(ص) و سیره و روش و منش آن حضرت است و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با برنامه‌ریزی منسجم و بهره‌مندی از تمام امکانات موجود زمینه رشد و بالندگی فکری زائران این حرم شریف را فراهم نموده و برای تبیین احکام و مسائل شرعی اقدامات لازم را انجام داده است.

حسینی تصریح کرد: تأسیس و آغاز به کار دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی در حرم مطهر رضوی ضمن دسترسی آسان افراد به این دفاتر توانسته اطمینان عمومی مردم را جلب کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ارتباط با شرایط پذیرش افراد در دفاتر پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی گفت: اعتقاد و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، بهره‌مندی از سلامت کامل جسمی و روحی، فقدان سوء سابقه و برخورداری از حسن شهرت، ارائه گواهی حداقل اتمام کفایتین، داشتن حداقل 25 سال و حداکثر 45 سال سن، متأهل‌بودن، ملبس‌بودن به لباس مقدس روحانیت برای طلاب و قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه و موفقیت در دوره ابتدای خدمت از جمله این شرایط است.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول