اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت حرمین کاظمین در حرم مطهر رضوی:

مدیریت آستان قدس رضوی الگویی برای تمام مراکز دینی جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: تولیت حرمین کاظمین گفت: مدیریت مجموعه آستان قدس رضوی الگویی برای تمامی اماکن مذهبی و مراکز دینی جهان اسلام به‌ شمار می‌رود.

مدیریت آستان قدس رضوی الگویی برای تمام مراکز دینی جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حاج فاضل الانباری صبح امروز و در جمع زائران حرم مطهر رضوی اظهار داشت: تمام ائمه‌اطهار(ع) نوری واحد هستند و آستان مقدس کاظمین و آستان قدس رضوی می‌توانند در ترویج معارف اسلامی تعاملات گسترده‌‌ای داشته باشند.

تولیت حرمین کاظمین با استقبال از بهره‌گیری از تجربیات گرانقدر آستان قدس رضوی برای توسعه همه جانبه آستانه کاظمین در عراق، ادامه داد: در این رابطه از تجربیات آستان قدس استفاده می‌کنیم و خواستار همکاری بیش از پیش با این آستان مقدس هستیم.

الانباری افزود: با توجه به حضور میلیونی زائران و عاشقانی که از سراسر دنیا به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند اماکن متبرکه حرم مطهر و فضاهای رواق‌ها و صحن‌ها از وسعت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: تجربیات موفق آستان قدس به ویژه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مسائل فرهنگی و اعتقادی قابل توجه است و در سفرهایی که به مشهد مقدس داشتیم شاهد حضور آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف عمرانی، درمانی، فرهنگی، آموزشی بوده‌ایم.

تولیت حرمین کاظمین ورود آستان مقدس حضرت رضا(ع) به عنوان مرکزی دینی در حوزه‌های مختلف قابل تحسین دانست و بر ضرورت توجه به ترویج معارف اهل‌بیت(ع) در شرایط کنونی تاکید کرد.

تولیت حرمین کاظمین همچنین استفاده از رهنمودهای عالمان دینی و گسترش فعالیت‌هایی که سبب به ترویج و تعمیق معارف والای اسلام و اهل بیت(ع) می‌شود را در شرایط کنونی جوامع اسلامی ضرورتی مهم ارزیابی کرد.

الانباری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های هدفمندی که در مجموعه آستان قدس رضوی برای بهره‌مندی معنوی هرچه بیشتر زائران بارگاه منور رضوی شده است، ادامه داد: این آستان مقدس با مدیریت اسلامی و تدابیری که اتخاذ کرده در اشاعه فرهنگ رضوی و معارف اهل‌بیت(ع) پیشگام بوده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول