اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور عاشقان علی‌ابن موسی‌الرضا (ع)

پرچم آستان قدس رضوی در رودسر برافراشته شد

خبرگزاری فارس: با حضور عاشقان علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) پرچم آستان قدس رضوی در امامزادگان ماچیان رودسر برافراشته شد.

پرچم آستان قدس رضوی در رودسر برافراشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، پرچم آستان قدس رضوی با حضور عاشقان علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در امامزادگان ماچیان این شهرستان به اهتزاز درآمد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان رودسر در جوار آستان مقدس امامزادگان ماچیان با تبریک دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تبدیل شدن بقاع متبرکه به یک قطب فرهنگی موجب می‌شود که جوانان و نسل جدید اعتقادات دینی و صحیح اسلامی را در این فضای معنوی بیاموزند.

حجت‌الاسلام ولی عادلی با بیان اینکه تا رسیدن به این چشم‌انداز فاصله زیادی داریم افزود: به دلیل اینکه نسل جدید در معرض مسایل ضد ارزشی دشمن قرار نگیرند تلاش زیادی لازم است تا این فضا فراهم شود.

وی با اشاره به استقبال ایرانی‌ها از امام رضا (ع)، ابراز کرد: زمانی که امام رضا (ع) وارد ایران شد هزاران ایرانی به استقبال امام خود رفتند که این استقبال پرشور نشان از ارادت ایرانیان به اهل بیت (ع) است در حالی که در دهه 60 هجری زمانی که امام حسین (ع) به دعوت مردم کوفه عازم آن سرزمین شد در کربلا به شهادت رسید و خانواده‌اش به اسیری رفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه امام رضا (ع) دو درس به مردم ایران داد، گفت: ابتدا درس توحید و خداشناسی و دوم درس ولایت‌مداری به مردم ایران داد.

وی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ مردم ایران این است که در پناه معرفت امامان و امامزادگان توانستند هشت سال در مقابل دشمنی بایستند در حالی که کشورهای جهان به عراق کمک نظامی می‌کردند رزمندگان ما با دست خالی جنگ را هدایت کردند.

عادلی افزود: در دوران جنگ کشوری وابسته بودیم و نمی‌توانستیم حتی سیم خاردار برای محدود کردن مناطق جنگی بسازیم اما امروزه جوانان ما موشکی ساخته‌اند که 2 هزار کیلومتر برد دارد.

وی با تصریح بر اینکه در اجلاس غیر متعهدها آمریکا با تلاشی که به‌کار برد نتوانست کاری از پیش ببرد، خاطرنشان کرد: ما شاهد حضور بیش از 120 کشور دنیا در اجلاس ایران بودیم و این نشانه اقتدار کشورمان است.

این مسئول سیاست امروز آمریکا را فروپاشی نظام ندانست و یادآور شد: تلاش آمریکا این است که ایران قدرت نخست منطقه نباشد. 

وی با اشاره به اینکه اگر ایران نباشد حزب‌الله لبنان و مبارز فلسطینی نیز نخواهد بود، اذعان کرد: ایران مانند خورشیدی در دنیا می‌درخشد و این به برکت فرهنگ غنی اسلام است.

عادلی با بیان اینکه دشمن تا گوشه اتاق فرزندانمان جلو آمده است، یادآور شد: امروز یک جنگ فرهنگی است و باید برای آشنایی بیشتر فرزندانمان با درس ولایت و امامت تلاش کنیم.

وی درباره فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب که بر قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه تاکید دارند، ابراز کرد: 40 درصد نذورات بقاع متبرکه باید صرف کارهای عمرانی و 60 درصد نذورات در بخش فرهنگی هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد:با توجه به فرمایش‌های رهبری که تا پایان سال 94، 15-10 میلیون حافظ قرآن در سطح کشور باید تربیت شود، این سهم برای گیلان 33 هزار حافظ قرآن است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول