اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

روابط تجاری اقتصادی گلستان به کردستان عراق گسترش ‌می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به سفر هیئت تجاری استان به کردستان عراق گفت: روابط تجاری اقتصادی گلستان به کردستان عراق گسترش ‌می‌یابد.

روابط تجاری اقتصادی گلستان به کردستان عراق گسترش ‌می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، درویش‌علی حسن‌زاده نتایج سفر هیئت تجاری اقتصادی استان گلستان به اقلیم کردستان عراق را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این سفر مذاکرات خوبی با مسئولان تجاری و اقتصادی کردستان عراق انجام شد.

وی اضافه کرد: اعضای این هیئت در مدت اقامت چهار روزه در کردستان عراق نشست و مذاکراتی با مسئولان اقتصادی و اتاق بازرگانی سلیمانیه و اربیل داشتند و اظهار امیدواری کردند با پیگیری فعالیت‌های انجام شده زمینه افزایش صادرات غیرنفتی از استان به این کشور بیش از پیش فراهم شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان دیدار از مرکز تجاری ایران در سلیمانیه، نشست مشترک با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، نشست مشترک با استاندار سلیمانیه و نشست دو‌جانبه اعضای هیئت ایرانی با تجار و بازرگانان اقلیم کردستان عراق را از برنامه‌های هیئت اقتصادی تجاری استان بیان کرد و اظهار داشت: استان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی می‌تواند با طرف مقابل همکاری تنگاتنگی داشته باشد.

حسن‌زاده با اشاره به اهمیت اعزام هیئت تجاری گفت: در این دیدار مذاکرات و بازدیدهای خوبی از امکانات اقتصادی و راه‌های توسعه همکاری دو طرف به عمل آمد.

وی افزود: در راستای افزایش صادرات غیرنفتی و به منظور توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی و بررسی وضعیت بازار کشورهای هدف، هیئتی مرکب از رضا غلامی معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان، درویش‌علی حسن‌زاده معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حمید دامغانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان و 31 تن از بازرگانان، تجار، واردکنندگان و صادرکنندگان کالا در گروه‌های فنی و مهندسی، راه و ساختمان، مصالح ساختمانی، کشاورزی (میوه و تره‌بار، پرورش ماهی، آرد، گندم و گل و گیاه)، سازه‌های فلزی، گیاهان ‌دارویی، بخش بازرگانی، پرورش طیور، خوراک و داروهای دام و طیور و تولیدات صنعتی شامل انواع روغن موتور، لامپ کم‌مصرف، سیستم‌های برودتی و ... به کردستان عراق اعزام شدند.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول