اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندر خمیر:

عدم مرزبندی شفاف در حوزه دریا و خشکی از معضلات مقابله با قاچاق است

خبرگزاری فارس: فرماندار بندرخمیر گفت: عدم مرزبندی مشخص در حوزه دریا و خشکی برای ‏نیروی انتظامی و یگان‌های دریابانی این شهرستان با شهرستان‌های همجوار از جمله معضلات مقابله با قاچاق است.

عدم مرزبندی شفاف در حوزه دریا و خشکی از معضلات مقابله با قاچاق است

‏به گزارش خبرگزاری فارس از بندرخمیر در غرب شهرستان بندرعباس، حسین امیر تیموری در نشست کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان ضمن تبریک به ‏مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: دشمنان نظام امروزه به شیوه‌های گوناگون به ویژه رواج قرص‌های روان‌گردان سعی بر آن ‏دارند سرمایه‌های اصلی کشور که جوانان هستند را به راه انحراف و ابتذال بکشانند.

وی گفت: جامعه هدف آنان، مدارس و دانشگاه‌هاست و ‏لازم است با اجرای برنامه‌های فرهنگی و فعال‌سازی بخش‌های فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها از اثرات سوء مواد مخدر و مصرف آن در این ‏اقشار جلوگیری کنیم.

امیر تیموری از دیگر «معضلات» شهرستان در راه مبارزه با مواد مخدر عدم مرزبندی مشخص در حوزه دریا و خشکی برای ‏نیروی انتظامی و یگان‌های دریابانی شهرستان با شهرستان‌های همجوار دانست و افزود: این دوگانگی عمل حوزه عمل و اختیار نیروی انتظامی و ‏یگان‌های دریابانی و همچنین پشتیبانی در دریا و خشکی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بیان ‏داشت: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تشدید مبارزات سخت‌افزاری و برخورد قاطع با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار دهند تا هیچ گونه ‏مجالی برای قاچاقچیان باقی نماند.‏

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان نیز در ادامه هدف از تشکیل این نشست را بررسی همه‌جانبه در خصوص معضلات ‏مواد مخدر شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کمیته مبارزه با مواد مخدر دارای خط‌مشی است که در خط‌مشی‌های مربوط به مقابله ‏با مواد مخدر سختگیری و تشدید در کشفیات مواد مخدر خصوصاً قرص‌های روانگردان تاکید می‌شود.

محمد صفائیا تصریح کرد: بخش اعظم مواد مخدر ‏صنعتی و قرص‌های روانگردان از طریق مرز آبی و دریا وارد کشور می‌شود.

وی افزود: یکی از مراحل مبارزه و وارد سازی ضربه بر قاچاقچیان ‏شناسایی اموال متهمان و قاچاقچیان بعد از دستگیری است که ضبط و توقیف اموال و دارایی این افراد می‌تواند گام موثری در زمینه کاهش ‏قاچاق مواد مخدر باشد.

این مسئول افزود: بکارگیری خودروهای توقیفی در امر مواد مخدر آن هم ‏بدون هماهنگی با دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ممنوع است و خواستار توجه مسئولان مربوطه به این موضوع شد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول