اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان زنجان:

نصب دوربین‌ها در سطح شهر زنجان افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان زنجان به نصب 165 دوربین در نقاط مختلف شهر زنجان اشاره کرد و گفت: تعداد این دوربین‌ها در حال افزایش است.

نصب دوربین‌ها در سطح شهر زنجان افزایش می‌یابد

ساسان نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان حوزه پیشگیری را حوزه وسیعی در نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: این حوزه شامل واحدهای متعددی از جمله گشت، نگهبانی، یگان امداد، یگان ویژه، نگهبان محله و بسیاری از واحدهای دیگر می‌شود.

وی پیشگیری از وقوع جرم را نخستین هدف نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: در همه موارد از جمله در حیطه جرم، هزینه‌های درمان بالاتر از پیشگیری است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان زنجان واحد پیشگیری را واحد جلوگیری از وقوع جرم اعلام کرد و گفت: حضور واحدهای گشت با توجه به جغرافیای جرم از جمله اقدامات پلیس در حیطه پیشگیری است.

وی استفاده از دوربین‌های مداربسته در شرکت‌ها، طلا فروشی‌ها و ... برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار و اصناف مختلف را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری عنوان کرد.

نظری بیشترین آمار جرم و جنایت را در سطح استان زنجان مربوط به سرقت از داخل خودروها و سرقت موتور سیکلت‌ اعلام کرد و گفت: سرقت از اماکن نیمه‌ساخت هم از دیگر موارد جرم در سطح استان زنجان است.

وی تاکید کرد: آمار جرم‌های خشن در سطح استان زنجان بسیار پایین است و 85 درصد همین جرم‌ها هم کشف می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان زنجان با تقدیر از همکاری مردم با نیروی انتظامی تصریح کرد: مردم باید پلیس خود باشند و هر لحظه نیاز به حضور پلیس بود با شماره‌های 110 و 197 تماس برقرار کنند.

وی از استقرار 165 دوربین در سطح شهر زنجان خبر داد و گفت: بخش اعظم این دوربین‌ها در بازار نصب شده است.

نظری از افزایش نصب تعداد دوربین‌ها در نقاط مختلف شهر خبر داد و افزود: اغلب کارهایی که تا امروز با حضور پلیس انجام می‌شد از این به بعد توسط دوربین‌ها کنترل و انجام می‌شود.

وی به کارایی دوربین‌های نصب شده در سطح شهر اشاره و تاکید کرد: از زمان نصب این دوربین‌ها، آمار جرائم خشن کاهش یافته است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد رعایت حقوق شهروندی پس از نصب دوربین‌ها در نقاط مختلف گفت: چون دوربین‌ها در مناطق عمومی شهر نصب می‌شوند، بنابراین آسیبی به حقوق شهروندان وارد نمی‌شود.

وی اضافه کرد: برقراری امنیت با استفاده از نصب دوربین از درخواست‌های خود مردم است.

نظری نصب دوربین در نقاط مختلف عمومی شهر را موجب بالا رفتن هزینه جرم در جامعه عنوان کرد و افزود:‌ نصب دوربین ضمن جلوگیری از انجام جرم توسط مجرمان موجب کنترل و عملکرد بهتر عوامل نیروی انتظامی را هم فراهم می‌کند.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی به پیگیری مشمولان غایب و فراری هم اشاره کرد و گفت: وضعیت این افراد از شرکت‌ها، کارگاه‌ها، ادارات و تمامی مراحل اخذ گواهینامه و گذرنامه کنترل می‌شود و در صورت عدم انجام خدمت سربازی از امتیازات محروم می‌شوند.

وی تصریح کرد: مشمولان خدمت سربازی غایب در صورت عدم مراجعه برای گذراندن خدمت سربازی، جریمه و مجبور به گذراندن اضافه خدمت می‌شوند.

نظری به تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای مشمولان غایب و فراری به مناست‌های مختلف اشاره کرد و افزود: اضافه خدمت این افراد به مناسبت‌های مختلف از طرف فرماندهی نیروهای مسلح بخشیده می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول