اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان خبر داد

نصب 25 دوربین مدار بسته در تقاطع‌های اصلی شهر زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان گفت: 25 دوربین مدار بسته در تقاطع‌های اصلی شهر زنجان نصب می‌شود.

نصب 25 دوربین مدار بسته در تقاطع‌های اصلی شهر زنجان

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 12 دوربین در تقاطع‌های مهم شهر زنجان نصب شده است.

وی با اشاره به آموزش 59 هزار و 804 نفر ساعت در مهدهای کودک استان زنجان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در مدارس استان نیز برای 6 میلیون و 559 هزار و 804 نفر مفاهیم ترافیکی را آموزش داده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان با بیان اینکه آموزش مفاهیم ترافیکی در ادارات و سازمان‌های استان زنجان از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط اداره راهنمایی و رانندگی به شمار می‌رود، اضافه کرد: در مجموع نیروهای اداره راهنمایی و رانندگی استان برای کارکنان ادارات و سازمان‌های مختلف 16 هزار و 850 نفر ساعت آموزش ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده در سال گذشته برای موتور سواران 91 هزار و 850 نفر ساعت بوده، ادامه داد: 187 نفر نیز بازرس نامحسوس جذب و آموزش داده‌ایم.

شمس‌آذر به برگزاری مراسم تجلیل از رانندگان نمونه و برتر ترافیکی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در مجموع از 20 نفر از رانندگان برتر ترافیکی درون شهری و برون شهری تجلیل شد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی رانندگان خودروهای عمومی در استان زنجان برگزار شد، تصریح کرد: آموزش یگان‌های نظامی، برگزاری همایش همیاران پلیس و مشارکت در برگزاری روز جهانی کودک با شعار "شهر بدون تصادف" از دیگر اقدامات اداره راهنمایی و رانندگی استان زنجان در سال گذشته محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان با اشاره به اینکه تعداد پل‌های عابر پیاده نصب شده در سطح شهر زنجان کم است، ادامه داد: فرهنگ‌سازی مناسبی برای استفاده از این پل‌ها نیز صورت نگرفته، به گونه‌ای که سال گذشته 21 نفر از شهروندان به دلیل استفاده‌نکردن از پل عابر پیاده کشته شده‌اند.

این مسئول به افتتاح نصب تجهیزات مکانیزه در معابر اشاره کرد و یادآور شد: این تجهیزات در روزهای آینده در استان زنجان افتتاح می‌شوند.

شمس‌آذر با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان مرکز مانیتورینگ ایجاد شده، تصریح کرد: تعداد دوربین‌های مدار بسته نصب شده در تقاطع‌های اصلی 12 عدد است که این تعداد را در روزهای آینده با افزودن 25 عدد دیگر به 37 دوربین افزایش می دهیم.

وی تولید و پخش فیلم‌های کوتاه با موضوع ترافیک را خواستار شد و خاطرنشان کرد: از صدا و سیمای مرکز زنجان تقاضا داریم حداقل روزانه دقایقی کوتاه را به موضوع ترافیک و اهمیت آن اختصاص دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در سطح شهر ضروری است، اذعان داشت: این امر باید هم از بعد سلامتی افراد و هم از بعد ترافیکی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی همچنین یادآور شد: برخی از کارمندان موتورسوار ادارات و دستگا‌های اجرایی از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و این افراد باید ملزم به استفاده از کلاه شوند.

شمس‌آذر به رسیدگی به وضعیت اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: باید استفاده از خودروهای عمومی به جای خودروهای شخصی در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول