اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری مرکز مدیرت راه‌های اداره حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان انجام شده است

نصب 14 دستگاه دوربین برای نظارت بر جاده‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و ترابری استان اصفهان گفت: علاوه بر نصب 15 دستگاه دوربین در سطح راه‌ها، 14 دستگاه دوربین دیگر با همکاری مرکز مدیریت راه‌های اداره حمل و نقل استان نصب شده است.

نصب 14 دستگاه دوربین برای نظارت بر جاده‌ها
نوید کازرونی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به خدمات مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان بیان داشت: از جمله خدمات مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و ترابری استان نصب بالغ بر 15 دوربین در گردنه‌ها و نقاط مهم ترافیکی در راه‌های حوزه استحفاظی استان اصفهان است که نقش به سزایی برای شناسایی سریع‌تر وقایع جاده‌ای دارد.
وی با اشاره به روش‌های شناسایی مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: از جمله روش‌های شناسایی وقایع جاده‌ای، شناسایی با روش‌های معمول و عرف از قبیل کسب اطلاعات از ادارات راه و ترابری شهرستان‌های تابعه و سایر ارگان‌های ذی‌ربط از قبیل کاربران جاده‌ها و پلیس راه و هلال احمر است.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و ترابری استان اصفهان افزود: یکی دیگر از روش‌های شناسایی این مرکز شناسایی به کمک ابزار تصویری هوشمند است.
وی از همکاری سازمان مرکز مدیریت راه‌ها و اداره کل حمل و نقل استان اصفهان سخن گفت و تصریح کرد: 14 دستگاه دوربین از سامانه‌های نظارت تصویری با همکاری مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در جاده‌ها و راه‌های استان نصب شده است.
کازرونی اضافه کرد: این سامانه‌ها ترکیبی از دوربین‌های شناسگر و دوربین نظارتی است که از طریق دوربین‌های شناسگر خود، شرایط ترافیک، کاهش ناگهانی سرعت جریان عبوری در حوالی محل استقرار دوربین ،وقوع صف ترافیکی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: از دیگر مزیت‌های این دوربین‌ها، توقف وسیله نقلیه در حاشیه مسیر و یا سطح راه، حرکت وسایل در خلاف جهت، وجود اشیاء بزرگ بر سطح راه، عبور عرضی عابر پیاده را به طور خودکار تشخیص داده و به محض تشخیص با ارسال اخطار برای اپراتور مستقر در مرکز، شخص را از وقوع یک واقعه غیر قابل انتظار در سطح راه آگاه می‌سازد.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و ترابری استان اصفهان از اهمیت GPS و استفاده آن در راه‌ها سخن گفت و تصریح کرد: این مرکز با مجهز کردن 130 دستگاه از ماشین‌آلات راهداری به GPS در سطح شبکه راه‌ها می‌تواند شاخص‌هایی مانند تخمین زمان سفر و وقوع انسدادهای جاده‌ای را به صورت خودکار شناسایی و در جهت رفع آنها با همکاری سایر ارگان‌های ذی‌ربط فعال باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول