اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه مازندران خبر داد:

نصب دوربین در محور کندوان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه نصب دوربین در محور کندوان نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: برای محور کیاسر سمنان هنوز برنامه‌ای وجود ندارد.

نصب دوربین در محور کندوان
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جعفر محمدنژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای مرحله دوم قوانین راهنمایی و رانندگی از اول دی‌ ماه در کشور اظهار داشت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین هدف اجرای قانون جدید است.
وی با اشاره به اینکه باید در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ‌سازی صورت گیرد، بیان داشت: این قانون مرحله دوم اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی است که از 10 اردبیهشت ماه سال ‌جاری در کشور اجرایی شده بود.
فرمانده پلیس راه مازندران تصریح کرد: بازنگری و اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی در حالی در کشور انجام می‌شود که قوانینی که در گذشته اجرا می‌شد مربوط به 40 سال پیش بود.
وی با اشاره به اینکه 40 سال پیش قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی در کشور مصوب و بعد از آن هیچ تغییری در این زمینه صورت نگرفته بود، عنوان کرد: این در حالی بود که سالانه به طور میانگین حدود یک میلیون و 200 هزار خودرو و 800 هزار گواهینامه راهنمایی و رانندگی در طول سال صادر می‌شد.
محمدنژاد با اعلام اینکه در این چرخه با عدم تغییر وضعیت جاده‌ها نیز مواجه بودیم، گفت: تنها روند برای بهبود وضعیت ترافیک و حمل و نقل، فرهنگ‌سازی است.
وی بدون اعلام آمار دقیق کشته‌های ناشی از تصادفات در جاده‌های استان بعد از اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی در اردبیهشت ‌ماه تاکید کرد: با اجرای مرحله اول قوانین راهنمایی و رانندگی در  استان شاهد کاهش 13 درصدی آمار کشته‌ها در جاده‌های استان بوده‌ایم.
فرمانده پلیس راه استان مازندران با بیان اینکه اعمال جرایم جدید از 10 هزار تومان تا 200 هزار تومان برای رانندگان متخلف از اول دی ماه انجام می‌شود، تصریح کرد: در کنار جرایمی که مصوب شده است، نمره منفی نیز در نظر گرفته شده است.
وی هدف از اجرای قانون جدید را بازدارندگی بحث جریمه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: هدف از اجرای این قانون درآمدزایی برای پلیس و یا هیچ نهادی نیست، چون کل جرایم به خزانه دولت واریز می‌شود و هر نهادی بر اساس مصوبات از خزانه اعتبار می‌گیرد.
محمدنژاد حمایت از حقوق شهروندی، حفظ جان انسان‌ها، کاهش خسارات جرحی و فوتی را مهم‌ترین هدف قانونگذار و پلیس برای اجرای قانون جدید برشمرد و گفت: نظم‌بخشی در ترافیک و کاهش تصادفات از دیگر مواردی است که امیدواریم با اجرای قانون جدید در کشور شاهد آن باشیم.
وی با اعلام اینکه در مجموع 34 درصد با کاهش تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در اجرای مرحله اول قانون راهنمایی و رانندگی در استان را شاهد بودیم، اظهار داشت: 10 هزار کیلومتر راه روستایی، اصلی و فرعی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود 7 هزار کیلومتر فرعی و روستایی و 3 هزار کیلومتر نیز راه اصلی است.
فرمانده پلیس راه استان مازندران با اشاره به وجود 176 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان بیان داشت: تا پایان سال 25 نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان بهسازی می‌شود.
وی درباره اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای استان نیز گفت: در محور هراز هر هفته پنج‌شنبه از ساعت 12 و جمعه از شش تا 23 محدودیت‌های ترافیکی وجود دارد.
جعفرنژاد با اشاره به اینکه در محور سوادکوه نیز از شش صبح تا 23 تردد تریلی ممنوع است، خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها ثابت است.
وی در مورد بیشترین تخلفات رانندگی در استان نیز بیان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز بیشترین سطح تخلفات را شامل می‌شود که امیدواریم با اجرای قانون جدید این تخلفات کاهش پیدا کند.
فرمانده پلیس راه استان مازندران در ادامه از نصب دوربین‌های مداربسته در محور هراز، امامزاده هاشم تا آمل خبر داد و تصریح کرد: برای محور فیروزکوه نیز نصب این دوربین‌ها برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال نصب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نصب دوربین در محور کندوان نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: برای محور کیاسر سمنان هنوز برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد.
جعفرنژاد 99 درصد علت تصادفات رانندگی را خطای انسانی دانست و خاطرنشان کرد: اگر قوانین را انسان‌ها رعایت نکنند با بهترین خودروها نیز  تصادف ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول